A Toyota rendesen rárúgta az ajtót a megfizethető árú japán hotheccsekre a Yaris GR-rel, de annyira, hogy még a kategória koronázatlan királya, a Honda Civic Type R is összerezzent miatta.

Nem is csoda, hiszen papíron nem igazán lehet eldönteni, melyik autó a morcosabb.

Kezdjük azzal, hogy a Honda csak elöl hajt, a Yaris viszont mind a négy kereket, ráadásul 125 kilóval könnyebb is a riválisánál. A nyers erővel ellenben az előbbi jobban áll, hiszen a Hondában egy kétliteres turbós négyhengeres dolgozik 320 lóerő teljesítménnyel, az utóbbi viszont csak 261 lóerőt tud kipasszírozni az 1,6 literes, turbós háromhengereséből.

Ha gyorsulásról van szó, akkor a hivatalos adatok szerint a Yaris áll jobban, hiszen ez papíron 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, míg a Hondának ugyanehhez 5,8 másodpercre van szüksége, ellenben a Honda 270 km/h-s végsebessége kerek 40 km/h-val veri a Yarisét.

Szóval egyáltalán nem volt egyesélyes küzdelem, amit a Motor Magazine játszott le Ausztráliában, és az eredmény még úgy is meggyőző lett, hogy a hasonló kísérleteknél természetesen az is számít, ki ül a volánnál.

A Yaris szépen helyretette szegény Type R-t gyorsulásban és fékezésben is. A Hondának 6,1 másodpercre volt szüksége a százas tempóhoz, a Toyotának pedig ugyanehhez elég volt 5,2. A fej-fej melletti versenynek háromszor is nekifutottak a srácok, és mindannyiszor a kisebb japán keresztezte először a célvonalat.

Keserű pirula lehet ez a Type R-fanoknak, az viszont vigasztalhatja őket, hogy végső soron a mennyivel megy? kérdésre ők még mindig nagyobb számot tudnak bemondani. Igaz, ezt Magyarországon nemigen tudják legálisan kipróbálni a közúti forgalomban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés