Rettentően sokat költött a Toro Rosso az autóik javítására 2018-ban.
A már Honda-motorral hajtott Red Bull-kistesó a 9. helyen végzett 2018-ban, az istálló két pilótája, Pierre Gasly és Brendon Hartley összesen 33 pontot tett bele szezonba, ami ugyan kevesebb az előző szezonhoz képest (53 pont), de tekintve, hogy új motorbeszállítóval dolgozott a csapat, ez nem vészesen rossz. Főleg, hogy...
Mindenesetre Franz Tost csapatfőnök így is viszonylag elégedett volt a teljesítménnyel, pontosabban Gaslyéval, aki egymaga 29 pontot szerzett az idényben a bahreini negyedik helyével, a budapesti hatodik helyével, a monacói hetedik helyével, valamint a spái és mexikói váratlan pontszerzésekkel. Ugyanakkor nem tudott elmenni szó nélkül amellett, hogy
„pilótáink rengeteg balesetbe keveredtek bele, amik 2,3 millió euróba fájtak nekünk”.
Tehát a balesetekből származó anyagi kár 2,3 millió euróra rúgott 2018-ban, az kábé 740 millió forint, vagyis mintegy 2,6 millió dollár, ami pedig elég sok, ha azt nézzük, hogy a Toro Rosso rendelkezésére álló éves költségvetése 150 millió dollár volt, és ezzel nagyon a csapatfőnök sem vitatkozik:
„Ez egyáltalán nem volt jó mérleg.”
A fájó pontokat is kiemelte Tost:
„Gasly Barcelonában Grosjeannal, Franciaországban Oconnal ütközött, az első elég súlyos volt, de semmit sem tehetett ellene. Aztán Hartley Kanadában Stroll-lal ütközött, Silverstone-ban a fallal (miután magától szétesett a futóműve), Monzában pedig Vandoorne és Ericsson is megütötte, amivel az autó majdnem mind a négy sarkát lezúzta.”
Teljesítményével egyébként mindkét pilóta felhívta magára a figyelmet, de míg Gaslyt előléptették a Red Bullhoz, addig Hartley-t kirúgták, vele nem is találkozunk 2019-ben az F1-ben.
És az megvan, hogy...
(Forrás / fotó: motorsport.com / Scuderia Toro Rosso)