Casper néven mutatta be a legkisebb szabadidő-autóját a Hyundai. Az európai piacon szinte biztosan nem lesz kapható, pedig színesíthetné nálunk is az utcaképet ez a vidám apróság.

Szabadidő-autója már most is szép számmal van a Hyundainak, a Kona, Tucson és Santa Fe mellé megérkezett a Bayon. Európán kívül ennél kisebb és nagyobb SUV-jei is vannak a koreai márkának, és most bemutatták az összes közül a legapróbbat. A Casper éppen olyan vidám stílusú lett, amilyet ebben a kategóriában elvárunk.

A 3,6 méter hosszú Casper stílusa egyszerre modern és retró, a kockaforma karosszériája tele van érdekes részletekkel.

Az osztott fényszórók a nagy kerek lámpákkal bájos arcot adnak neki, jópofák a domborított kerékjáratok és a hátsó szélvédő aljába rejtett hátsó lámpák is. Még a felniket és a színeket is nagyon eltalálták a dizájnerek.

Mivel egy miniautóról van szó, a Casper technikája egyszerű: egyliteres, háromhengeres benzinmotor hajtja az első kerekeket, alapból 74 lóerővel, a turbós változatban 100 lóerővel, felárért ötfokozatú automata váltóval is.

Összkerékhajtás nem elérhető, de nincs is rá szükség, a Casper terepe a városi forgalom, ahol jól jön az apró mérete.

A Hyundai egyelőre csak a koreai és az indiai piacon tervezi a Casper bevezetését, az európai forgalmazásra valószínűleg később sem kerül sor. Pedig szívesen vennénk egy ilyen dizájnos mini SUV-t, ami nálunk a szintén érdekes Suzuki Ignis konkurense lehetne, és a hírek szerint a Toyota Aygo utódja is hasonló crossover lesz:

És ezt olvastad már?
Nem az a baj, hogy a hokedlin ült, hanem hogy közben autót vezetett egy Németországban lekapcsolt férfi
Nem könnyű elkezdeni a futást, de most Nyári Dia is segít benne