Az idei genfi szalonon mutatja meg a Hyundai az i20 új generációját, ami minden téren jobb lesz az elődjénél. A nagy képernyőkkel és mild hibriddel szerelt újdonsággal érdemes lesz számolni a kisautók közt.
2014-ben jelent meg a Hyundai kisautójának előző generációja, amivel nem volt semmi gond, mégis nehezen keltette fel a figyelmet a népes kategóriában. A vadonatúj i20-nak könnyebb dolga lesz ezen a téren, mert elég látványos formát kapott. A sportosabb vonalak a különleges lámpákkal és felnikkel határozottabb külsőt adnak neki.
A 4,04 méter hosszú új i20 nagyobb is lesz az elődjénél,
a tengelytávja egy centit bővül, a karosszéria három centivel szélesebb és kettővel alacsonyabb, ami főleg a formájának tesz jót. A csomagtartónál érezhető a bővülés, az alapesetben 351 literes érték 25 literrel nagyobb a kifutó modellénél, pedig már azt is elég tágasnak tartottuk.
Az i20-ban mindent megtalálsz, amire manapság számíthatsz egy modern autóban.
A műszereket 10,25 colos képernyő vetíti, és egy másik 10,25 colos kijelző került a középkonzolra, amihez Bose hifi kapcsolódhat. A vezetéstámogatók sora teljes, a gyalogosokat és kerékpárosokat felismerő városi vészfékezőtől a sávtartón és táblafelismerőn át a holttérfigyelőig. A belsejéről még csak ezt a grafikát mutatták meg:
A motorkínálat az 1,2 literes, 84 lóerős négyhengeressel indul, a turbós háromhengeres 1.0 T-GDi pedig kétféle teljesítménnyel kérhető.
Újdonság, hogy 100 lóerővel opció, 120 lóerővel pedig széria a 48 voltos mild hibrid rendszer.
A váltó lehet hétsebességes duplakuplungos automata és hatfokozatú kézi is, és az utóbbi érdekessége, hogy gázelvételre magától üresbe kapcsol, hogy ezzel is spóroljon.