Újabb modellt hozott ki a Hyundai sportrészlege, az i30 N és az i20 N után itt a Kona izmos változata, ami az i30-ból ismert motort kapja, és a villámgyorsan kapcsoló duplakuplungos váltójának is vannak érdekességei.
Az izgalmas formájú és ígéretes technikájú Ioniq 5 bemutatásával a Hyundai nem áll át teljesen az elektromos autókra, a benzinvérű autórajongóknak is szolgál újdonsággal. A vezetési élményével a kategória élére ugró i30 N és a hasonlóan kiválónak ígérkező i20 N után itt a koreai márka sportrészlegének újabb ásza, a Kona N.
A Hyundai kompakt crossovere nemrég esett át ráncfelvarráson, amivel még érdekesebb arca lett, főleg a tisztán elektromos változatának.
A kínálat újdonsága volt az N Line, amiben az 1,6 literes, turbós benzinmotor teljesítményét 198 lóerőre növelték, a hétfokozatú duplakuplungos váltója mellé pedig összkerékhajtás is rendelhető.
A legtöbb gyártónál ezzel le is tudták volna a sportos modellt, de a Hyundai nagyon rákapcsolt,
és az N részlegnél előálltak a Kona még izmosabb változatával. Az orrába ugyanaz a kétliteres, turbós benzinmotor került, mint az i30 N-be, annak a Performance csomagos változatában látott 280 lóerővel és 392 Nm maximum nyomatékkal.
A Kona N-nél nincs kézi váltó, széria a nyolcfokozatú duplakuplungos automata, aminek van három érdekes üzemmódja.
- Az N Power Shift akkor lép működésbe, amikor több mint 90 százalékra nyomjuk a gázpedált, ekkor megakadályozza, hogy visszaessen a nyomaték, maximum teljesítményt juttat a kerekekhez, az egészet a kipufogóból előtörő durrogás kíséri.
- Az N Grin Shift esetén 20 másodpercre megkapjuk a motor és a váltó maximum teljesítményét, ezt a kormánykeréken lévő gombbal kapcsolhatjuk, a műszerfalon számláló jelzi a hátralévő időt, a funkció versenypályán és előzéskor is hasznos lehet.
- Az N Track Sense Shift pedig eleve a versenypályás használatra optimalizálja a váltó működését, ezért jobban figyelhetünk a kormányzásra. Ez a mód automatikusan kapcsolódik, amikor a rendszer felismeri, hogy a pályán hajtjuk az autót.
A legizmosabb Kona ezzel 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, négy tizeddel hamarabb, mint az i30 N, a végsebessége 244 km/óra.
Az N Line-nal szemben nem összkerékhajtású, de direktebb a kormányzása, az elektronikusan vezérelt önzáró differenciállal, az állítható lengéscsillapítókkal és a hangolható kipörgésgátlóval sok élményt ígér.
A nagy légbeömlős lökhárítójáról, a hűtőmaszk fölé vágott három nyílásról és a piros betétekről lehet felismerni a Kona N változatát,
a 19 colos kerék mögött piros a féknyereg, hátul a diffúzoros lökhárító két oldalára méretes kipufogóvégek kerültek, és az i30 N-ről lehet ismerős a versenyautók zárófényét idéző, háromszögalakú féklámpa.
Az i30 N-ből került át a sportkormány, az Alcantara kárpitozású kagylóülések és a perforált bőrrel bevont kézifékkar is. Szintén az i30-hoz hasonlóan a középső érintőképernyőre bámulatosan részletes telemetria kérhető le, de a digitális műszeregység és a head-up display is sok adatot szolgáltat. A Kona N a 300 lóerős Audi SQ2 és Volkswagen T-Roc R legnagyobb konkurense lesz.