Újabb modellt hozott ki a Hyundai sportrészlege, az i30 N és az i20 N után itt a Kona izmos változata, ami az i30-ból ismert motort kapja, és a villámgyorsan kapcsoló duplakuplungos váltójának is vannak érdekességei.

Az izgalmas formájú és ígéretes technikájú Ioniq 5 bemutatásával a Hyundai nem áll át teljesen az elektromos autókra, a benzinvérű autórajongóknak is szolgál újdonsággal. A vezetési élményével a kategória élére ugró i30 N és a hasonlóan kiválónak ígérkező i20 N után itt a koreai márka sportrészlegének újabb ásza, a Kona N.

A Hyundai kompakt crossovere nemrég esett át ráncfelvarráson, amivel még érdekesebb arca lett, főleg a tisztán elektromos változatának.

Maszk nélkül jön a megújult Hyundai Kona Electric

Belül is van egy pár újítása a Hyundai elektromos autójának.

A kínálat újdonsága volt az N Line, amiben az 1,6 literes, turbós benzinmotor teljesítményét 198 lóerőre növelték, a hétfokozatú duplakuplungos váltója mellé pedig összkerékhajtás is rendelhető.

N Line változatban, 198 lóerővel is elég sportos a Kona

A legtöbb gyártónál ezzel le is tudták volna a sportos modellt, de a Hyundai nagyon rákapcsolt,

és az N részlegnél előálltak a Kona még izmosabb változatával. Az orrába ugyanaz a kétliteres, turbós benzinmotor került, mint az i30 N-be, annak a Performance csomagos változatában látott 280 lóerővel és 392 Nm maximum nyomatékkal.

A Kona N apró részletekben különbözik az N Line-tól

A Kona N-nél nincs kézi váltó, széria a nyolcfokozatú duplakuplungos automata, aminek van három érdekes üzemmódja.

  • Az N Power Shift akkor lép működésbe, amikor több mint 90 százalékra nyomjuk a gázpedált, ekkor megakadályozza, hogy visszaessen a nyomaték, maximum teljesítményt juttat a kerekekhez, az egészet a kipufogóból előtörő durrogás kíséri.
  • Az N Grin Shift esetén 20 másodpercre megkapjuk a motor és a váltó maximum teljesítményét, ezt a kormánykeréken lévő gombbal kapcsolhatjuk, a műszerfalon számláló jelzi a hátralévő időt, a funkció versenypályán és előzéskor is hasznos lehet.
  • Az N Track Sense Shift pedig eleve a versenypályás használatra optimalizálja a váltó működését, ezért jobban figyelhetünk a kormányzásra. Ez a mód automatikusan kapcsolódik, amikor a rendszer felismeri, hogy a pályán hajtjuk az autót.

A legizmosabb Kona ezzel 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, négy tizeddel hamarabb, mint az i30 N, a végsebessége 244 km/óra.

Az N Line-nal szemben nem összkerékhajtású, de direktebb a kormányzása, az elektronikusan vezérelt önzáró differenciállal, az állítható lengéscsillapítókkal és a hangolható kipörgésgátlóval sok élményt ígér.

A nagy légbeömlős lökhárítójáról, a hűtőmaszk fölé vágott három nyílásról és a piros betétekről lehet felismerni a Kona N változatát,

a 19 colos kerék mögött piros a féknyereg, hátul a diffúzoros lökhárító két oldalára méretes kipufogóvégek kerültek, és az i30 N-ről lehet ismerős a versenyautók zárófényét idéző, háromszögalakú féklámpa.

Az i30 N-ből került át a sportkormány, az Alcantara kárpitozású kagylóülések és a perforált bőrrel bevont kézifékkar is. Szintén az i30-hoz hasonlóan a középső érintőképernyőre bámulatosan részletes telemetria kérhető le, de a digitális műszeregység és a head-up display is sok adatot szolgáltat. A Kona N a 300 lóerős Audi SQ2 és Volkswagen T-Roc R legnagyobb konkurense lesz.

Ez is érdekelhet:

Michelisz Norbi új modellel fog versenyezni idén

Nem gondoltuk volna, hogy ezt az autót kapja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés