A Carnival neve nem hangzik ismeretlenül számunkra, de a Kia nálunk már nem kínálja az egyterűjét, aminek az új generációja hatalmasabb, mint valaha.
A szabadidő-terepjárók terjedésével szorulnak vissza a piacról a nagyobb egyterű modellek, mint a Ford Galaxy és a Volkswagen Sharan, és az európai kereskedésekben a Kia Carnivalt is hiába keressük. A kétezres évek elejéig nálunk is kapható volt ez a típus, amit csak részben tudnak helyettesíteni a szükségből hétüléses SUV-k.
A Kia nem adta fel a nagy egyterűjét, és most bemutatta a Carnival legújabb, negyedik generációját.
A formája alapján sikeresen veheti fel a küzdelmet a szabadidő-terepjárókkal, hiszen minden eddiginél tankszerűbb formát kapott, amit szívesen választanánk egy hatalmas SUV helyett is. A legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze a hátsó lámpáit.
Az új Carnival nagyobb, mint valaha, a hossza néhány centiméterrel 5,16 méteresre, a tengelytávja 3,09 méteresre nőtt.
A csomagtere három üléssor mögött is 627 literes, és a Kia óriásának érdekessége, hogy akár négy üléssorral, 11 személyes változatban is rendelhető. Az utasok pedig kényelmesen szállhatnak be a méretes tolóajtókon.
A jókora Kiához jó erőben lévő motorok illenek, és már a 2,2 literes turbódízel is 202 lóerőre és 440 Nm nyomatékra képes.
Az igazi persze a benzines, a 3,5 literes V6-os szívómotor, ami 272 lóerővel, vagy közvetlen befecskendezéssel, 294 lóerővel is kapható lesz. A váltó nyolcfokozatú automata, és a 2-es szintű önvezetéshez szükséges asszisztensek sem hiányoznak.
A széles műszerfalon elfér a 12,3 colos műszeregység mellett még egy 12,3 colos érintőképernyő, online infotainment rendszerrel, és a Carnival olyan hosszú, hogy a leghátsó utasok képét kamera továbbítja a vezetőnek.
Hiába hangzik ígéretesnek, nem sok esély van rá, hogy az európai piacon is kapható lesz a Kia újdonsága.