Az 5-ös sorozatnak még csak a második szériája futott, amikor az Alpina már igazi csúcsmodellt faragott belőle. A B9 jóval izmosabb volt a gyári modellnél, és egy ilyen gyönyörű példány értékét tovább növeli, hogy csak limitált számban készült.
1981-ben jelent meg a BMW 5-ös sorozatának második generációja, az E28, és még sehol sem volt az első M5 (csak 1985-ben jött ki), az Alpina már elkészült a saját változatával. A B9-nek az 528i adta az alapját, de a 2,8 literes helyére egy teljesen átdolgozott 3,5 literes hathengeres motor került, amivel a teljesítmény 184-ről 245 lóerőre nőtt.
6,7 másodperc alatt gyorsult százra, és ez nagy eredménynek számított 1981-ben, a korabeli autós újságok csak úgy hivatkoztak rá, hogy „a bajor erőgép”.
A B9 azért is érdekes, mert összesen csak 500 példány készült belőle, és abból állítólag csak kettőt fényeztek burgundi vörös színre, mint a képeken látható autót.
Az RM Sotheby’s aukciójára került példány tökéletes állapotban van,
megvannak rajta az Alpina aranyszínű matricái, és természetesen a sokküllős kerekek és a plüss sportülések is eredetiek.
Az 1983-ban gyártott Alpina csupán 138 ezer kilométerrel az órájában került az esseni aukcióra, ahol 51 750 dollárt, azaz 16,9 millió forintot adtak érte.