A 911-es az egyik legizgalmasabb háromjegyű szám, amiről biztos, hogy mindenkinek eszébe jut valami. Jobb esetben egy négykerekű, ami beírta magát minden létező történelemkönyve, ahol szó van autókról.

Az elmúlt napokban már szivárogtattunk információkat arról, hogy volt szerencsénk egy zuffenhauseni kanyarhoz, ahol jelen lehettünk, amikor hatalmas reflektorok sűrű erdejében bemutatják az egymilliomodik 911-es Porschét. 1965 óta ugyanis ennyi gördült le a gyártósorról, ami figyelembe véve az autó profilját és árát, nagyon masszív teljesítmény. Ha mindehhez hozzátesszük azt az izgalmas információt, hogy az összes valaha gyártótt Porsche 70%-a még ma is az utakat járja, akkor már egyáltalán nem olyan meglepő.

Wolfgang Porsche fogadja a vakukat az egymilliomodik 911-esben. #Életérzés

A minőségre igény van, és valahogy a Porschénál úgy vannak ezzel a vevők, hogy ők bizony nem sajnálják. Igazuk van, ezek nem három évre tervezett vasak, ezekért vállalják a gyárban a felelősséget.

A Porsche zuffenhauseni gyárában jönnek le a szalagról a legizgalmasabb modellek: a 718 (Cayman és Boxster) és a 911, vagyis a kétajtós sportmodellek. Lipcsében pedig a többi (Macan, Cayenne, Panamera). A Stuttgart külvárosában található gyárban napi 240 darab autó készül el, mi pedig bepillantottunk a kulisszák mögé.

Pillanatok a Porsche zuffenhauseni gyárának életéből

 

Robotizált mindeség. A humán erőforrás csak az értékes folyamatokban van igénybe véve. A logisztika nem ilyen.
"Te Klaus, léci dobd ide a 911-es kulcsát, megvagyunk ezzel a zölddel is!"
A kétszintes folyamat felül indul, végül alul gurul ki a kész modell.
"Hallo, Kína? Megvannak a fotók, átküldöm, jövő héten indulhat a gyártás! Lehetne a neve majd mondjuk Porze!"
Stefan és édesapja együtt felelnek azért, hogy be lehessen szállni. Lehet, hogy nem Stafan.

Néznél még képeket? Szerencsére van, sőt, találtunk egy videót, ami sokkal részletesebb, mint amit mi csináltunk. Ha van fél órád, akkor gyakorlatilag részt vehetsz a gyorstalpalón, és már mehetsz is interjúra!

Itt pedig maga a folyamat. Ebben a gyárban gyakorlatilag szerintünk bárki nagyon szívesen dolgozna, annyira meggyőző. Jó lehet ebben résztvenni.

A Jóisten szeret minket, hiszen volt szerencsénk tavaly ősszel kipróbálni az új Panamerát. Óriási élmény volt, ahogy az is, amikor 911-esekkel csapattuk az istanbuli F1-es pályán, az Istanbul Parkban. A legendás transzfogarasi utat beMacanozva sem akartunk akkor épp máshol lenni, de a legdurvább talán az volt, amikor minden idők talán legjobb autós rendezvényén Porschéztunk.

(Fotó: Donkó Péter)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában