A téli időszak végén egyre több a kátyú az utakon, és a Magyar Közút most egy rövid videóban mutatja meg, hogyan fogott hozzá ezek kijavításához.

Biztosan tudod, hogy a változékony időjárás felgyorsítja a kátyúk keletkezését: a nedvesség beszivárog az útburkolat repedéseibe, megfagy, majd az olvadást követően az így létrejött üregek helyén töredezik az aszfalt. Idén nem volt igazán kemény a tél, de február elején elég szélsőséges volt az időjárás ahhoz, hogy újra elszaporodjanak a kátyúk.

Mostanra talán már véget ért a télies időjárás, és a Magyar Közútnál is elkezdték az útjavítási munkákat, a 94 mérnökségnél két hét alatt több mint 1600 tonna aszfaltot dolgoztak be az úthálózatba, ebből 227 tonna meleg- és 1391 tonna hidegaszfaltot. Hogy mi a különbség a kétféle módszer között, azt egy rövid videóban foglalta össze az útkezelő.

A következő hetekben még hideg aszfalttal végzik az ideiglenes javításokat, de a főutakon és gyorsforgalmi szakaszokon már a melegaszfaltos módszert is használják. A munkát ütemezés alapján végzik, előbb a gyorsforgalmi utak, majd a főutak, végül a mellék- és bekötőutak kerülnek sorra. A tartósabb melegaszfaltos javítások és a teljes körű útfelújítások márciusban kezdődnek.

Melyik utakért felelős a Magyar Közút?

A társaság kezelésébe tartoznak a településeket összekötő fő- és mellékutak, illetve ezen utak településeken átvezető szakaszai, valamint a gyorsforgalmi utak (kivéve M5 és M6 autópálya). Minden más út a helyi önkormányzatok kezelésében van, és Budapest közigazgatási határain belül sem ez a cég üzemelteti az utakat.

Ez is érdekelhet:

Nem láttunk ennél a taktaközi krátermezőnél botrányosabb állapotú utat mostanában

60-nal menni itt csak álom. Ha ismersz ennél rosszabbat, oszd meg velünk!

És ezt olvastad már?
Lola nem a lány, hanem a fehér Porsche neve