A szárnyas ajtó már nem olyan nagy szám, de ilyen ajtókat még biztosan nem láttál sportkocsin, mint amilyeneket az 500 lóerős Rezvani Beast Alpha kapott.
Újabb sportkocsival állt elő a kaliforniai Rezvani Motors. Az a cég, amelyik az Ariel Atom alapjára épített brutális formájú roadstert Beast néven, a 2,4 literes Honda-motor kompresszoros, 500 lóerős változatával.
Most pedig itt a kupéváltozat, amelyik a Beast Alpha nevet kapta, és több ponton is eltér a nyitott modelltől.
Például ugye keménytetős, ami viszont kivehető, így mégis élvezheted a szellős autózást. A legérdekesebbek azonban alighanem az ajtók. Nem szárnyas, mint az SLS AMG-n, nem is felfelé nyílik, mint egy Lamborghinin vagy egy McLarenen, hanem elegánsan előresiklik. Egy ilyen sportkocsival felettébb látványosan érkezhetsz meg a célodhoz.
De az odavezető út sem lesz mindennapi. A Beast Alpha is a 2,4 literes Honda-négyhengerest kapta, de nem kompresszorral, hanem turbóval, a teljesítménye ennek is 500 lóerő. A zárt tetős karosszéria miatt valamivel nehezebb, mint a roadster, de mivel nagyrészt szénszálas anyagból készült a burkolat, ezért az egész kocsi csak 884 lóerőt nyom. Annyit, mint egy Suzuki Baleno.
Egy ilyen könnyű sportkocsi 500 lóerővel valósággal csodákra képes. Például 3,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 282 km/óra a végsebessége. Míg a roadster nem több, mint egy Ariel Atom némi karosszériával, addig az Alpha már egészen kényelmes sportautó. Alcantara és bőrkárpitozás, légkondicionáló, valamint Android Auto és Apple CarPlay funkcióval ellátott fejegység is van benne.
A Beast Alpha a Los Angeles-i autószalonon mutatkozott be, de a roadstert is tovább gyártja a Rezvani Motors. Annak ugyan nincs ilyen látványosan nyíló ajtaja, de csak 750 kilogrammot nyom, ezért gyorsabb is, 2,7 másodperc alatt van százon. Sőt, dupla turbós változata is van Beast X néven, aminek ehhez 2,5 másodperc is elegendő. Érdemes lesz jobban odafigyelni a Rezvani Motorsra.