Nem is igazi autóbuzi, akinek nem ugrik be róluk 3-4 ihletadó európai vagy japán modell, az Ora Catek mégis a maga jogán bájos, kívánatos kocsik.

Akkor mondom is: Porsche 911, Porsche 356, VW Bogár, a Nissan Micra harmadik generációja („békalámpás”), a jelenlegi Renault Twingo: ezekre mindre emlékeztet az Ora Cat 01. A 03 pedig egy 911-es Porsche szedán, a Bentley Continental hátsó lámpájával. De nem baj, mert akárhonnan is származnak egyes részleteik, a végeredmény valahogy mégis koherens, egységes, tiszta és karakteres forma lett. A hamarosan Európában is kapható szubkompakt kínai villanyautót és nagyobb tesóját a müncheni IAA Mobility 2021 kiállításon néztük meg.

A mindössze hároméves Ora a kínai Great Wall Motors egyik márkája. Kínában a képeken látható piros és kék autót Ora Good Catnek, Jó Macskának, a szürkét Lightning Catnek, Villámló Macskának hívják, ezzel különböztetik meg őket a Black Cat, White Cat, Punk Cat és egyéb macska nevű típusoktól. Münchenben viszont egyelőre csak a Cat 01 és 03 típusnév szerepelt a kocsik rendszámtábláján, ami szerintünk nem is baj.

Ora Cat 01 (Good Cat): a Corsánál nagyobb, a Golfnál kisebb és mindkettőnél izgalmasabb

Három változatban is megnézhettük a 01-es cicát: egy sportos piros, egy elegáns kék-fehér és egy pályaautózásra alakított versenyautós kivitelben. A Skoda Rapidhoz hasonlóan a B és C szegmens határán billegő méretű villanyautó orrmotoros és elsőkerék-hajtású, teljesítménye 171 lóerő, nyomatéka 350 Nm. Az akkumulátor 48 vagy 63 kWh kapacitású lehet, a legkönnyebb változat kereken másfél tonnát nyom az autó adatlapja szerint.

Ora Cat: Corsa-kategóriásnál picit nagyobb villanyautó Kínából. Az ott az ajtóban meg én vagyok
Részletgazdag, kicsit csajos változat, színben passzoló külsővel-belsővel
Ízléses, az eredeti formát remekül megőrző pályaváltozat is készült a Catből

A müncheni vásárközpontban kiállított kocsikról egy gyors ajtócsapkodás, beülés után egyelőre csak annyit mondhatunk: kellemes tapintású, jól összerakottnak tűnő, kifejezetten igényes termékek. Ahogy elnézegettem a finom, steppelt ajtókárpitot, a divatos, izgalmas műszerfalat, nemcsak a Stellantis, a VW-csoport vagy a Renault-Nissan helyében érezném kicsit kényelmetlenül magam, hanem még a Mini vagy akár a kompakt villany-Mercik marketingeseként is elfogna némileg a nyugtalanság.

Abszolút friss, divatos, szép, sőt: igényes a beltér
Elegáns, kellemes tapintású az ajtóbelső is
A csomagtér térfogatáról még nincs adatunk, szemre 300-350 liter lehet

A gyártó büszkén hirdette a standon kihelyezett vastag papírra nyomott, drága prospektusban, hogy a kocsiban 12 hangszórós Infinity audiorendszer dübörög, a 20,5 coll képátlójú egyesített kijelző alatt egy Qualcomm Snapdragon 8155 autóipari processzor ketyeg, a vezetéstámogató rendszerek szállítója pedig az Intel. Hiába, már a kínai autók sem a régiek, mindenféle márkás cuccok vannak bennük a jó, öreg nóném helyett...

Ora Cat 03 (Lightning Cat): mókás, de nem röhejes villany-sport-szedán-kupé

A Jó Cicához hasonló formavilágú de jóval nagyobb szürke kocsi méretei alapján már egyértelműen a középkategóriába tartozik. Igazi elektromos sport-túra-limuzin: valahol 3-4 másodperc között gyorsul százra de végsebessége csak 160 km/h. Utasterének minőségérzete a kisebb macskákhoz hasonlóan meggyőző, a beltér kialakítása pedig nem hogy abszolút up-to-date, de kimondottan avantgárd. Olyannyira, hogy van egy sejtésem: a szériaváltozatban azért nem lesz ennyire tanulmányautós középkonzol és ennyire látványos üléskárpit sem.(Sajnos lefotózni elfelejtettem, de a Carscoops nem, náluk meg lehet nézni, milyen belül az autó.)

Ora Lightning Cat, európai ideiglenes nevén Cat 03
408 lóerő, 680 Nm, összkerékhajtás, 82 kWh-s akku
Igen, nagyon látványosan majmolja a Porschét és nem, mégsem lesz kellemetlen másolat-érzetem tőle. A tükröződő panda-kísértetek megvannak? Fogalmam sincs, hogy kerültek oda!

Az Ora modellek európai értékesítése valamikor a jövő évben indul, a német weboldal még nem aktív, az árakról egyelőre semmit nem tudunk. Az első benyomások mindenesetre nagyon kellemesek voltak Münchenből – igazán kíváncsian várjuk a további fejleményeket a kínai villanymacskákkal kapcsolatban!

És jönnek a Seresek is Kínából:

Hamarosan itthon is kapható lesz ez a kínai elektromos autó

Az első példány már az országban van.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés