Nem is igazi autóbuzi, akinek nem ugrik be róluk 3-4 ihletadó európai vagy japán modell, az Ora Catek mégis a maga jogán bájos, kívánatos kocsik.

Akkor mondom is: Porsche 911, Porsche 356, VW Bogár, a Nissan Micra harmadik generációja („békalámpás”), a jelenlegi Renault Twingo: ezekre mindre emlékeztet az Ora Cat 01. A 03 pedig egy 911-es Porsche szedán, a Bentley Continental hátsó lámpájával. De nem baj, mert akárhonnan is származnak egyes részleteik, a végeredmény valahogy mégis koherens, egységes, tiszta és karakteres forma lett. A hamarosan Európában is kapható szubkompakt kínai villanyautót és nagyobb tesóját a müncheni IAA Mobility 2021 kiállításon néztük meg.

A mindössze hároméves Ora a kínai Great Wall Motors egyik márkája. Kínában a képeken látható piros és kék autót Ora Good Catnek, Jó Macskának, a szürkét Lightning Catnek, Villámló Macskának hívják, ezzel különböztetik meg őket a Black Cat, White Cat, Punk Cat és egyéb macska nevű típusoktól. Münchenben viszont egyelőre csak a Cat 01 és 03 típusnév szerepelt a kocsik rendszámtábláján, ami szerintünk nem is baj.

Ora Cat 01 (Good Cat): a Corsánál nagyobb, a Golfnál kisebb és mindkettőnél izgalmasabb

Három változatban is megnézhettük a 01-es cicát: egy sportos piros, egy elegáns kék-fehér és egy pályaautózásra alakított versenyautós kivitelben. A Skoda Rapidhoz hasonlóan a B és C szegmens határán billegő méretű villanyautó orrmotoros és elsőkerék-hajtású, teljesítménye 171 lóerő, nyomatéka 350 Nm. Az akkumulátor 48 vagy 63 kWh kapacitású lehet, a legkönnyebb változat kereken másfél tonnát nyom az autó adatlapja szerint.

Ora Cat: Corsa-kategóriásnál picit nagyobb villanyautó Kínából. Az ott az ajtóban meg én vagyok
Részletgazdag, kicsit csajos változat, színben passzoló külsővel-belsővel
Ízléses, az eredeti formát remekül megőrző pályaváltozat is készült a Catből

A müncheni vásárközpontban kiállított kocsikról egy gyors ajtócsapkodás, beülés után egyelőre csak annyit mondhatunk: kellemes tapintású, jól összerakottnak tűnő, kifejezetten igényes termékek. Ahogy elnézegettem a finom, steppelt ajtókárpitot, a divatos, izgalmas műszerfalat, nemcsak a Stellantis, a VW-csoport vagy a Renault-Nissan helyében érezném kicsit kényelmetlenül magam, hanem még a Mini vagy akár a kompakt villany-Mercik marketingeseként is elfogna némileg a nyugtalanság.

Abszolút friss, divatos, szép, sőt: igényes a beltér
Elegáns, kellemes tapintású az ajtóbelső is
A csomagtér térfogatáról még nincs adatunk, szemre 300-350 liter lehet

A gyártó büszkén hirdette a standon kihelyezett vastag papírra nyomott, drága prospektusban, hogy a kocsiban 12 hangszórós Infinity audiorendszer dübörög, a 20,5 coll képátlójú egyesített kijelző alatt egy Qualcomm Snapdragon 8155 autóipari processzor ketyeg, a vezetéstámogató rendszerek szállítója pedig az Intel. Hiába, már a kínai autók sem a régiek, mindenféle márkás cuccok vannak bennük a jó, öreg nóném helyett...

Ora Cat 03 (Lightning Cat): mókás, de nem röhejes villany-sport-szedán-kupé

A Jó Cicához hasonló formavilágú de jóval nagyobb szürke kocsi méretei alapján már egyértelműen a középkategóriába tartozik. Igazi elektromos sport-túra-limuzin: valahol 3-4 másodperc között gyorsul százra de végsebessége csak 160 km/h. Utasterének minőségérzete a kisebb macskákhoz hasonlóan meggyőző, a beltér kialakítása pedig nem hogy abszolút up-to-date, de kimondottan avantgárd. Olyannyira, hogy van egy sejtésem: a szériaváltozatban azért nem lesz ennyire tanulmányautós középkonzol és ennyire látványos üléskárpit sem.(Sajnos lefotózni elfelejtettem, de a Carscoops nem, náluk meg lehet nézni, milyen belül az autó.)

Ora Lightning Cat, európai ideiglenes nevén Cat 03
408 lóerő, 680 Nm, összkerékhajtás, 82 kWh-s akku
Igen, nagyon látványosan majmolja a Porschét és nem, mégsem lesz kellemetlen másolat-érzetem tőle. A tükröződő panda-kísértetek megvannak? Fogalmam sincs, hogy kerültek oda!

Az Ora modellek európai értékesítése valamikor a jövő évben indul, a német weboldal még nem aktív, az árakról egyelőre semmit nem tudunk. Az első benyomások mindenesetre nagyon kellemesek voltak Münchenből – igazán kíváncsian várjuk a további fejleményeket a kínai villanymacskákkal kapcsolatban!

És jönnek a Seresek is Kínából:

Hamarosan itthon is kapható lesz ez a kínai elektromos autó

Az első példány már az országban van.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés