Minden kornak megvan a maga legendás versenyautója, és persze a technika fejlődésével ezeknek a mai leszármazottai áramvonalasabbak, erősebbek és gyorsabbak is lettek. Mi lenne, ha a kedvenc klasszikus típusaidat ma alkotnák újra? Ezt mutatják meg ezek a képek.

Legyen szó Formula–1-esről, Le Mans-i szupergépről vagy raliautóról, ha odavagy a versenyautókért, akkor biztos van egy kedvenced közöttük. Ha elképzelted már, milyen lenne, ha ismét rajthoz állnának a régi idők legendás típusai, akkor most láthatod is, hogyan néznének ki. A Budget Direct grafikusa képzelte el az ikonokat modern formában.

Porsche 917

1970-ben és 1971-ben a Porsche első Le Mans-i győzelmeit aratta a 917, amivel 390 km/órás tempót autóztak a Mulsanne egyenesben. A márka később is jeleskedett a 24 órás futamon, és így nézne ki, ha a 917 ismét pályára kerülne, a jellegzetes Gulf színekben, de már a 918 Spyder stílusában.

BMW M1 Procar

1979-ben és 1980-ban márkakupának indult a BMW M1 története, a Procar mögötti ötlet az volt, hogy a Formula–1, a GT és a túraautó pilótáit mind egyforma autókba ültessék. Az M1 modern megfelelője pedig természetesen az i8-at idéző külsővel készülne el.

Lancia Stratos

Az egyik legismertebb raliautó volt a Stratos, amivel 1974 és 1976 közt háromszor nyertek rali-világbajnoki címet, rendszerint behúzták vele a Monte-Carlo, a San Remo és a Korzika-rali győzelmét. A márka ma már csak az Ypsilont gyártja, pedig lenne fantázia a Stratos felélesztésében.

Aston Martin DBR1

Nemcsak ritka, hanem értékes is a klasszikus DBR1, amit Sir Stirling Moss vezetett győzelemre, és amit 6,5 milliárd forintnak megfelelő összegért adtak el nemrég. Lenne tehát értelme annak, hogy az Aston Martin ismét előálljon egy hasonló nyitott karosszériás versenyautóval.

Audi 90 Quattro

1986-ban az Audi kiszállt a raliból, de nem vesztegette el a fejlesztéseket, a 90 Quattróval az amerikai IMSA sorozatba szállt be, ahol az egyik legvadabb versenygépnek számított. Az új megfelelője az R8-at venné alapul, de a legendás Quattrót idéző szögletes formavilággal.

Ferrari 330 P4

1967-ben jött ki a Ferrari azzal a versenyautóval, ahol a tizenkét hengeres motort az újabb trendeknek megfelelően középre építették be, és ezzel továbbra is uralhatták a pályákat. A mindössze három példányban létező klasszikus mai kivitele az FXXK mintájára épülne meg.

Jaguar D-Type

Elmúltak már azok az idők, amikor a versenyautókat még a repülőgépek ihlették, és a pilóták nyitott karosszériában ültek, de az 1954 és 1957 közt három Le Mans-i győzelmet arató D-Type a repülőgépes hátsó burkolatával ma is izgalmas lenne, csak már az F-Type alapjára készülne.

McLaren MP4/4

Most már tudjuk, hogy a McLaren és a Honda összefogása nem alakult valami jól, pedig a két márka korábban a Formula–1 történetének egyik legsikeresebb versenyautóját is megalkotta, 1988-ban Ayrton Senna és Alain Prost uralta vele a szezont, és a mai megfelelője is elég izgalmas volna.

(Képek: Budget Direct)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon