1988-ban még nem is létezett, a kilencvenes években kereste önmagát, a kétezres évektől viszont élvezetes prémiumautóival magára és vevőire is rátalált a Nissan luxusmárkája.

Miután a japán autók néhány évtized alatt a semmiből bevették a világot, a nyolcvanas években eljutottak odáig, hogy prémiumautók közé is betörjenek. Az viszont egészen más liga: ott nem elég a luxusszint, fontos a stílus és a tradíció is. Ebben ugye nem voltak jók az adottságaik, de azt gondolták, még mindig könnyebb a járműipari tudásukkal a nulláról megteremteni egy prémiummárkát, mint a leendő vevőkkel elfogadtatni, hogy a jó ár-érték arányú típusaik mellett vannak luxuskategóriát karcoló modelljeik is.

Az első. Íme a Q45 kívül...
...és belül

A Toyota ezért életre hívta a Lexust, a Honda az Acurát, a Nissan pedig 1989-ben az Infinitit. Utóbbinak is Észak-Amerika volt a célpiaca, és rögtön egy V8-as limuzinnal, a világ első, elektronikusan vezérelhető aktív futóműves autójával, a Q45-össel törtek be, ezzel az S osztály, 7-es BMW, Cadillac Fleetwood vevőit vették célba.

Infiniti M30 Coupé

Utána következett a külsőre a Q45-ösre hajazó M30-as kupé, ’91-től pedig a nyitott tetős változata, a Convertible.

Infiniti M30 Convertible

A kilencvenes években több Infiniti-típus is gyakorlatilag egy Nissan felextrázott változata volt, a G20 például a Primerán, a ’97-es QX4 a Pathfinderen alapult.

Nehéz lett volna letagadnia a Nissan-rokonságot a G20-asnak
Infiniti QX4, az első közepes méretű SUV

Az Infiniti eladásai elmaradtak a várakozásoktól – és a konkurensektől –, a kétezres években viszont nemcsak a naptárban kezdődött új fejezet. Az Infiniti az élvezetes vezethetőségre kezdett koncentrálni, önálló arculatot kapott, szándékosan igyekeztek feledtetni a nissanos gyökereket, és inkább japán BMW-ként pozicionálni magukat.

Áttörést hozott a G35. Szedán...
...és kétajtós változatban is létezett

Jól kezdték: a Q45-öst váltó G35 a legendás Nissan Skyline-ra épült, 2003-ban az Év autójának választotta a Motor Trend magazin. Még abban az évben, az FX 35/45-tel betört az Infiniti az azóta rohamosan fejlődő crossoverpiacra, egy évvel később pedig összkerékhajtást kapott a G35, így az összkerekes német prémiumautókkal is felvehette a versenyt, a böhöm luxusterepesek ellen pedig a QX56-ost küldte harcba.

Ma is modern hatású, pedig 2003-as ez az FX
Olyan a QX56-os orra, mint egy kamioné. Az amerikai piacra tökéletes

Nemcsak új modellek, hanem új célpiacok is kellettek a sikerhez: Észak-Amerika után Tajvanon, a Közel-Keleten, Dél-Koreában, Oroszországban, Kínában majd Európában is megjelent az Infiniti.

13 milliótól indul a legvonzóbb Infiniti ára

Ha úgy megy, ahogy kinéz, és ahogy az adatok alapján gondoljuk, akkor ezt az Infinitit kérjük.

2012-ben egyszerűsítették a névadási rendszert: azóta a crossoverek és SUV-k QX típusnév alatt, a többi személyautó Q néven fut, a számok pedig nem a motor lökettérfogatát, hanem egymáshoz való méretviszonyukat jelzi.

Alig több mint hatmillió forintért lehet új Infinitid: egy Q30
Q50, az Infiniti nagyautója
A luxuslimuzin, a Q70
QX30, a kisebb crossover...
...és QX70, a nagyobb, erősebb

Jelenleg Magyarországon hat Infiniti kapható: a Q30 a kompakt ötajtós, a Q50 a sportszedán, a Q60 a sportkupé, a Q70 a luxuslimuzin, a QX30 kompakt crossover, a QX70 pedig a középkategóriás, V6-os és V8-as motorokkal szerelt crossover.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

Hoztunk egy újabb haladó szintű kvízt az autórajongóknak

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés