Csodálatos vonalai vannak a C-X75-ösnek, de ez nem volt elég ahhoz, hogy eljusson a sorozatgyártásig. Tizennégy évvel az autó premierje után Ian Callum tervezett hozzá utasteret és így kész lett a középmotoros Jaguar sportautó.

Nincs már elegáns limuzinjuk, sem sportautójuk, de még egy tisztességes szedánja sincsen a Jaguarnak, amiben volna elég henger, a szabadidő-autóik és az egyetlen elektromos modell pedig lassan kiöregednek. Egyértelműen látott már szebb napokat a nagy múltú brit márka, melynek csúcsát jelentette volna a C-X75.

2010-ben aligha volt izgalmasabb autó Párizsban a szívdöglesztő Jaguar C-X75-nél.

Egykor sikeres versenyautók futottak Le Mans-ban, de ezek az idők véget értek a Jaguarnál, ahol később az XJ220-as is tizenkét henger helyett csak a felével került gyártásba. A párizsi autószalonon bemutatott C-X75-öst pedig elsodorta a válság, csak egy filmszerep tartotta életben az eredetileg gázturbinás motorral és összkerékhajtással tervezett sportautót.

Csinos formája annyira megtetszett a Spectre producereinek, hogy a Williams végül hat autót készített el a James Bond-film forgatására, de a belterét egyiknek sem dolgozták ki, hiszen csak a római üldözős jelenetekhez volt szükség egy olyan autóra, mely méltó ellenfele az Aston Martin DB10-esnek.

Gázturbina helyett V8-as motor, összkerékhajtás helyett hátsókerék-hajtású lett a C-X75.

Egy fokkal közelebb állt a valósághoz a négyhengeres turbómotorral és négy villanymotorral hajtott változat. De aligha lett volna megfelelő az eredeti formájában, ezért inkább az F-Type 500 lóerős, kompresszoros V8-as motorja került a kabin mögé. Ez tökéletesen megfelelt a célnak, hiszen a hangosan üvöltő sportautóval látványos manővereket tudtak csinálni a profi pilóták az éjszakai Róma utcáin.

Működőképes volt az autó, de Ian Callum sokat dolgozott azon, hogy az eddig csak célszerszámként használt gépnek a formájához méltó utastere legyen. Alumínium elemekkel, kétszínű bőrkárpittal igazán csinos lett. Innen nézve még fájdalmasabb, hogy a Jaguar már elengedte.

Ez is érdekelhet:

Az arisztokrácia és a bankrablók kedvence – a Jaguar Mark II-sztori

A hatvanas évek egyik legelegánsabb és legdinamikusabb autója volt.

Jaguar még nem volt olyan brutális, mint a Supercat

Az XJS-ből építették meg ezt a V12-es, kézi váltós, hátsókerék-meghajtású vadállatot. Betörnéd?

James Bond ellenségének csodaszép Jaguarja eladó

A Spectre üldözéses jelenetében szerepelt, mégis megkímélt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában