A szokásos ráncfelvarrásnál alaposabb munkát végzett a sportkocsiján a Jaguar, az F-Type teljesen új arcot kapott, és a motorkínálatát is átfésülték, hogy az agresszívabb külsővel még gyorsabb lehessen.
2011-ben egy tanulmányautóval mutatta meg a Jaguar, hogy milyen sportkocsira számíthatunk a márkától, és a következő évben meg is érkezett a szériagyártású F-Type, előbb kabrióként, majd egy évvel később kupéként is. A formás sportkocsin eddig nem is találtak nagyon igazítanivalót, 2017-ben egy kisebb ráncfelvarrás szinte változatlanul hagyta, de most alaposan belenyúltak a dizájnba, és az eredmény még dögösebb lett.
Az F-Type sokkal agresszívabb külsőt öltött, ismét nagyot alkottak a Jaguarnál.
A korábban hátrafelé nyújtott fényszórókat széles és lapos darabokra cserélték, amihez átalakították a motorháztetőt, és a hűtőmaszk is szélesebb lett. A hátsó része látszólag nem változott, de a széles lámpák és a diffúzorral kirakott lökhárító itt is újak. A belsőt csak finoman alakították át, a 10 colos érintőképernyő és a 12,3 colos műszeregység jelenti az újdonságot.
Az alapmodellt egy kétliteres, 300 lóerős négyhengeressel szerelik, és a Jaguar nem kínál kézi váltót a típushoz, a nyolcfokozatú automata itt is széria. A V6-os már 380 lóerőre képes, és
még izgalmasabb az 5 literes, kompresszoros V8-as, amiből mindjárt kétféle is van.
A 450 lóerőre és 580 Nm-re képes változat hátsó- és összkerékhajtással is választható, 4,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 285 km/óra a végsebessége.
Az F-Type R teljesítménye 550-ről 575 lóerőre nőtt,
ennek már 700 Nm a maximum nyomatéka és mindenképpen összkerékhajtásos, amivel 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, a legnagyobb sebessége 300 km/óra. Ez a teljesítmény eddig az SVR csúcsmodellhez tartozott, ezért arra számíthatunk, hogy ha továbbra is tervez ilyen változatot a Jaguar, akkor annak a teljesítménye már 600 lóerő fölött lesz.