Máris itt az első gyorsulási verseny a Jaguar I-Pace és a Tesla Model X között

Még csak most mutatta be a Jaguar a tisztán elektromos hajtású I-Pace-t, máris itt az első gyorsulási verseny a legnagyobb konkurensének szánt Tesla Model X-szel. A játékszabályok egy kissé speciálisak, ennek ellenére nem lehet elvitatni az elsőséget a győztestől.

Nagyot dobott a Jaguar azzal, hogy máris gyártásba kerül a tisztán elektromos I-Pace, hiszen a prémiummárkák között ezzel az elsők között kínál villanyautót ebben a kategóriában. A 400 lóerős motorral, 90 kilowattórás akkuval szerelt Jaguar legfőbb ellenfelének a Tesla Model X-et tartják, ezért össze is hoztak egy gyorsulási versenyt. Még akkor is érdekes, ha nem teljesen egy kategória a két autó, a 4,68 méter hosszú I-Pace-nél nagyobb és nehezebb is a hétüléses Model X.

A Formula-E mexikói nagydíjának helyszínén tartott versenyre speciális játékszabályokat állítottak fel: álló helyzetből fel kell gyorsulniuk 60 mérföld/órára, majd ismét állóra fékezni. A Jaguar kormányához Mitch Evans, a Jaguar-csapat 23 éves Formula-E pilótája, a Tesláéhoz pedig Tony Kanaan 43 éves IndyCar-bajnok ült, és bár az egyenesben gyorsuláshoz nincs szükség autóversenyzőkre, a villámgyors reakcióidőhöz annál inkább.

A verseny ezúttal egyértelmű győzelemmel zárult, még akkor is, amikor a Jaguar ellen másodjára nem a 75, hanem a 100 kilowattórás Model X állt ki. Igaz, ott van még a Teslánál a P100D kivitel, ami már 2,9 másodperc alatt éri el a százat, de annak az árából már két I-Pace is kijön, úgyhogy a Jaguar eredménye mindenképpen figyelemreméltó.

Ha még többet akarsz tudni a Jaguar I-Pace-ről, olvasd el a bemutatónkat:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon