Nagyon könnyű elképzelni, hogy milyen örömöket adhat a bézs bőrülésből végignézni a hosszú piros géptetőt, ami alatt ott a V12-es motor. A Jaguar XJS Convertible nem visszafogott, mégis nagyon úriemberhez méltó autó.

1975 szeptemberében mutatták be a Jaguar XJS-t, mely az olajválság utáni években nem tűnhetett igazán jó lépésnek az autóipari sakktáblán. A nehezebb időszakokban azonban könnyen lehet, hogy a gazdagok csak jobban járnak, ezért lehetett helye egy ilyen pazarló luxusautónak is a vidéki angol kastély istállóból átalakított garázsában. Ez az első frissítés utáni tizenkét hengeres XJS Convertible még mindig árasztja magából a brit eleganciát.

Megjelenése után az XJS-ből még évekig kizárólag kupé kivitel létezett, a 80-as évek elején azonban bemutatták a targa tetős XJ-SC-t, majd 1988-ban a nyitható vászontetős kabrió verziót.

Németországban éppen a hosszan elnyúló hátsó tetőoszlop akadályozta a forgalomba helyezést, a hatóságok úgy találták, korlátozza a kilátást hátrafelé. Ennél is nagyobb holtteret csinál a kabrió, hiszen ennek a kupénál is kisebb a hátsó ablaka. A válság nagyon komolyan rányomta a bélyegét a keresletre is, így először a felére vették vissza a termelést, majd a leállítást is tervezgettek, de még adtak egy második esélyt. Több mint húsz évnyi gyártás után is csak 115 ezer XJS készült.

Kevesebb mint 19 ezer kilométerrel az órájában szinte új ez a gyönyörű piros kabrió Jaguar. 1989-ben egy oxfordi kereskedésben adták át egy helyi úriembernek a V12-es kabrió kulcsát, azóta pedig az ő családjánál maradt az autó. A Jaguar XJS-t mindig garázsban tartották és rendszeresen szervizelték, ennek köszönhetően a mai napig kivételesen eredeti állapotban van. A piros fényezés, mintha nem is harmincöt éves volna, a végtelenül elegáns, bézs színű bőrkáprit még a vezetőülésen is feszes.

Valódi műszaki csemege az előrenyíló gépháztető alatt lévő 5,3 literes, V12-es benzinmotor, melynek pőre mechanikája igazán gyönyörű látvány.

Kezdetben kizárólag tizenkét hengeres motorral kínálták az XJS-t, de az évek alatt a Jaguar felismerte, hogy nem igazán passzol ez a korszak igényeihez. Az első frissítéssel együtt érkezett meg a sorhatos verzió, mely alacsonyabb fogyasztásával és megbízhatóbb működésével csábítóbbá tette az autót. Ebben a kabrióban viszont a csodálatos V12 van közel 310 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal, hozzá egy négyfokozatú automata váltó csatlakozik.

Hosszú idő után ez volt az első kabrió a Jaguartól, melyek kellően komolyan is vettek. Az elsők között alkalmaztak megerősített segédvázat a tető hiányának enyhítésére, így sikerült valamelyest javítani a karosszéria merevségén. Ennek ellenére az XJS Convertible merevsége nagyon távol áll a mai modern kabrióktól. Ez azonban semmit nem von le abból, hogy mennyire fantasztikus kiállású autó, amiből sugárzik a brit stílus.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű lett ez az alaposan restaurált Jaguar E-Type

Csak egészen finoman modernizálták a technikát.

Angol sportautó gyönyörű olasz ruhában – Jaguar XK150 Bertone

Mielőtt a Jaguar piacra dobta az E-Type-ot, annak a lehetőségét is megvizsgálták, hogy a Bertone karosszériás kupé legyen az utód, az XK150 alapjainak megtartásával.

A Bertone így képzelte el a legendás Jaguar E-Type utódját

Nem véletlenül ismerős valahonnan a Pirana formája.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Elektromos mountain bike-ot építettek a McLarennél

Egyszerre vérzett el és jutott fel a csúcsra a Red Bull az imolai időmérőn

A Nio ezt az elektromos autót indítja a Tesla ellen

További cikkeink a témában