A Jeep egyik legfontosabb modellje a Compass, ami az amerikai márka eladásainak nagyját adja, és a kompakt szabadidő-autó most kívül és belül is megújult.

2017-ben jelent meg a kompakt méretű Jeep Compass második generációja, ami sokkal jobban nézett ki, és jobban is sikerült az elődjénél. Az amerikai márka egyik legkelendőbb modellje lett belőle, az eladások 40 százalékát adja, ezért nem meglepő, hogy a Jeep nagy figyelmet fordított a Compass ráncfelvarrására is.

A formáján nem kellett sokat változtatni, a nagyobb Jeepek stílusát idéző Compass eddig is jól mutatott.

Mégis meg lehet különböztetni az eddigi modelltől, hiszen átszabták a fényszórókat, magasabbra kerültek a ködfényszórók, ezeket a lökhárítón fekete sávval kötötték össze. A hátsó lámpák is újak, még ha nem is látszik rajtuk.

A legnagyobb változást a belső térben látjuk, ahol modernebb lett a Compass.

Az új kormánykerék mögött már nem részben, hanem teljesen digitális a műszeregység, a számlapokat 10,25 colos kijelző vetíti. A középkonzolról a műszerfal tetejére költözött az infotainment érintőképernyője, felszereltségtől függően 8,4 vagy 10,1 colos méretben.

Még a légkondicionáló kezelőfelületét és a váltókar körüli konzolt is áttervezte a Jeep, a gyáriak szerint az utastérben sokkal több a hasznos pakolóhely az eddiginél. A csomagtartó elektromos mozgatású, és immár láblendítéssel is nyitható, és

a Compass az első Jeep, ami az adaptív tempomattal, sávtartóval és táblafelismerővel 2-es szintű önvezetésre is képes.

A motorkínálat nem változik, de az 1,3 literes, turbós négyhengeres benzinmotort takarékosabbnak ígérik,

130 és 150 lóerővel választható, az utóbbihoz hatfokozatú kézi helyett duplakuplungos váltót is lehet kérni. A Jeep megtartotta a dízelmotort is, az 1,6 literes négyhengeres 130 lóerőre képes. A fenti motorok minden esetben az első kerekeket hajtják.

A Compass összkerékhajtású változata a 4xe névre keresztelt plug-in hibrid,

ahol az első kerekeket a 1,3 literes benzinmotor 130 vagy 180 lóerős változata, a hátsókat pedig a 60 lóerőre és 250 Nm-re képes elektromotor hajtja, a kombinált teljesítmény 190 vagy 240 lóerő lehet, a tisztán elektromos hatótáv pedig 47 és 52 kilométer közötti.

Ez is érdekelhet:

A Grand Cherokee-nél is hatalmasabb Jeepeket mutattak be

A Wagoneer és a Grand Wagoneer igazi monstrum lesz, hozzá illő motorral.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában