Az új Gladiator messze nem az első platós modellje a Jeepnek, de több évtizedes kihagyás után nagy űrt tölt be a márka kínálatában. A Wrangler alapjára épül, ezért pontosan ugyanolyan ütőképes lesz majd terepen.
Scrambler, Comanche és Gladiator néven is árult már pick-upot a hosszú története során a Jeep. A hatvanas években bemutatott Gladiator például egészen a nyolcvanas évek közepéig készült, a Cherokee alapjára épített Comanche gyártását pedig 1985-ben kezdték és 1992-ben fejezték be. Régóta ígérték, hogy ismét lesz Jeep pick-up, tanulmányautóként már 2005-ben összehoztak egyet, de csak most mutatták be a gyártásba kerülő változatot.
A neve Gladiator lesz, és a Wrangler alapjára épül, ezért ugyanolyan belevaló terepjárónak ígérkezik.
A nemrég bemutatott új Wrangler pedig már korántsem olyan őskövület, mint gondolnád, az alváza nagyszilárdságú acélból, a felépítmény nagy része alumíniumból készült, és ilyen lesz az új pick-up is. A Wrangler mintájára a Gladiator is kérhető lesz vászontetővel, és ennek a szélvédőjét és az oldalajtóit is le lehet szerelni néhány mozdulattal.
A duplakabinos Jeep pick-up tengelytávja 50 centivel nagyobb, mint a hosszított Wrangler hasonló adata. A platója 1,5 méter hosszú, és ha ez nem lenne elég, a Gladiator hátsó üléseit előre lehet dönteni. Az utastere is jóval modernebb, mint sejtenéd, a számlapok közé 7 colos kijelző került a fedélzeti számítógépnek, a középkonzolon pedig 7 vagy 8,4 colos érintőképernyőn lehet nézni a navigációt.
A Gladiator alapmotorja a 3,6 literes V6-os lesz 288 lóerővel, hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata váltóval, és később választható lesz egy 3 literes dízel is 265 lóerővel. Mindez az amerikai piacra igaz, de úgy tudni, hogy néhány éven belül Európában is kapható lesz a Jeep pick-upja. Akkor aztán újra kell gondolni, hogy melyik a legjobb terepjáró a Hilux, a Navara és a Ranger által uralt mezőnyben.