Egy ideje nem hallottunk róla, de Jeremy Clarkson rendszeresen ír a The Sunday Times hasábjain, ahol most elárulta, melyek voltak az utóbbi egy év legjobb autói.

A Top Gear tette ismertté, és amíg új műsora el nem indul, addig is olvashatjuk Jeremy Clarkson gondolatait a The Sunday Times cikkeiben. A legutóbbi írásában például elárulta, melyek voltak a legjobb autók, amiket az elmúlt nagyjából egy évben vezetett. Vannak közte egyértelmű választások, de korántsem biztos, hogy mindegyiket kitaláltad volna. Nézzük a listát, és azt is, hogy Clarkson mivel indokolta a választását!

Mazda MX-5 2.0

Az elődök 25 éven át a világ legnépszerűbb sportautói voltak, mert olyan élményt nyújtottak, mintha meztelen Twistert játszanál Scarlett Johanssonnal és Cameron Diazzal. Az új pedig még ennél is jobb. Ez az autó gyógyír a depresszióra. Egyszerűen nem lehet rossz kedved benne.

Alfa Romeo 4C

Soha nem vezettem még olyan utcai autót, amiből ilyen szeretet áradt volna. Mintha Gandhi és Diana hercegnő reinkarnálódott volna benne. De van egy pár baja. Nem lehet hátralátni belőle, nehéz beszállni, és ott a zaj is. Én mégis imádtam.

Mercedes-AMG GT S

A motorházteteje olyan hosszú, hogy ha az eleje időben odaér, te húsz percet késni fogsz mögötte. És olyan széles, hogy egy helikopter észrevétlenül leszállhatna rá. Nem véletlenül. Ez egy modern izomautó, a Merci Mustangja.

Ford Focus RS

Az új RS-ben már száz méter után tudni fogod, hogy ez valami nagyszerű. Még ha James May tempójával veszed a körforgalmat, akkor is nagyobb élmény bármi másnál. Olyan, mint egy Nissan GT-R. Az összkerékhajtása a legjobb, amit valaha autóba szereltek.

Ford Mustang GT 5.0 V8

Szerencsére valaki a Fordnál Detroitban egy világatlaszt kapott karácsonyra, mert ötven év után végre nálunk is kapható a Mustang. Az a gép, ami füstté alakítja a gumit, és minden kanyart keresztben vesz.

Volvo XC90 D5

Ha hagyod a vezetéssegítőket, hogy tegyék a dolgukat, akkor elég pihentető vezetni. A kétliteres motorjával csendesebb is, mint volt. Olyan megnyugtató, hogy el tudnál aludni benne. És az se lenne baj, mert úgyis felébresztene, ha valami baj van.

Opel Zafira Tourer

Egyszer kölcsönkértem Bono autóját. Emberek: Bonónak egy dízel Zafirája van! Igaz, a motorja valami nagyszerű, és a futóműve a legkényelmesebb a világon. Később kiderült, hogy Bono igazából a 6-os BMW kabrióját akarta nekem adni.

BMW M2 Coupé

Megelőzött egy 911 GTS az autópályán. Aztán egy DB9 is. De a körforgalomban, amikor odaléptem neki, az M2 mindegyiknél gyorsabb volt. A régi, V8-as M3 és az M6 Gran Coupé mellett az első, eredeti, 286 lóerős M5 volt a kedvenc M-es BMW-m. Egészen mostanáig.

Ferrari 488 GTB

Azt mondják, hogy a 488 nem igazi Ferrari, mert turbós motorja van. De ne feledjük, hogy Gilles Villeneuve Ferrarija is turbós volt. És az F40 is. A modern technika pedig lehetővé teszi, hogy észre se vegyük, mi lélegezteti ezt a csodás motort, ami úgy szól, ahogyan egy Ferrarinak szólnia kell.

Lamborghini Aventador

Az Aventadort nem a legjobb vezetni. Nagy és nehéz. Onnan tudod, hogy feladták a fékek, hogy a fának csapódsz vele. De semmi máshoz nem fogható, ahogyan kinéz, a hangja pedig olyan, mintha egy T-Rex lakna a motorburkolat alatt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Új fényeket kap, de marad a nagy maszk a BMW 4-es Gran Coupén és i4-en

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés