Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Párizsban az autószalonon mutatta be az Audi a Q5 második generációját, és bár első ránézésre nem sokat változott az elődjéhez képest, nézz rá még egyszer! Ez a Q5 ugyanis vadonatúj, ugyanarra a moduláris hosszmotoros padlólemezre épül, mint az új A4 és A5, és azokhoz hasonlóan sokkal könnyebbé vált. A vonalait feszesebbre szabták, a tömege pedig 90 kilogrammal csökkent. A méretei azonban nem változtak számottevően, csak néhány centit. 4,66 méteres hosszával, 1,89 méteres szélességével és 1,66 méteres magasságával elég nagy, de még nem túlzás a mérete.

Belül ugyanarra a berendezésre számíthatsz, mint az A4 és A5 esetében: a műszerek számlapjait színes kijelző vetíti eléd, a navigációs rendszer térképét pedig touchpad segítségével vezérelheted. Google Earth műholdképes navigáció és fedélzeti internetelérés is van, menet közben pedig tartja a sávot és a távolságot, ha pedig kell, önállóan vészfékez a Q5. A helykínálat jobb lett, és a csomagtér mérete is nagyobb. A hátul utazók óriási táblagépeken fogyaszthatják a tartalmat.

Motorból egyik jobb választás, mint a másik. Csak egyetlen benzines van, de annak szinte tökéletesek a paraméterei: két liter, négy henger, turbó és 252 lóerő. Ha dízelt szeretnél, akkor a 2.0 TDI háromféle teljesítménnyel is kapható: 150, 163 és 190 lóerővel. A legjobbnak azonban a 3.0 TDI tűnik, ez a V6-os dízel 286 lóerőt mozgósít, természetesen mind a négy kerékre. Az új Q5 gyártása a jövő év elején veszi kezdetét az Audi újonnan épült mexikói gyárában.

Dynamic photo, Colour: Garnet red

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.