Az igényes kivitelezésű cargo-bringához a Toyota a nevét adja, a francia Douze pedig minden mást.

A Toyota már évekkel ezelőtt bejelentette: a jövőben már nem autógyártóként, hanem mobilitási szolgáltatóként határozza meg magát. A változást megerősítendő a márka már a 2019-es Tokiói autószalonon bemutatott egy egész csomó elektromos mikromobilitási eszközt, amik aztán valahogyan a mai napig nem jutottak el Európába. Most viszont a francia piacon egy kicsit tényleg elmozdult a Toyota az autóktól: bemutattak egy elektromos cargo-kerékpárt.

A teherbicikli nem a Toyota saját terméke. A gyártó a francia Douze Cycles, az ő termékükre került fel a Toyota Mobility embléma. A jármű hajtásában klasszikus pedelec-rendszerben 250 wattos villanymotor segíti a kerékpárost. (A középagyra dolgozó hajtómotort a Yamaha szállítja.)

Az 500 Wh kapacitású akkumulátor a gyártó szerint akár 100 kilométeres hatótávot is képes biztosítani, de sejtésünk szerint ennek eléréséhez azért még jócskán oda is kell tekerni az elektromos segédhajtás mellé.

A Toyota-féle cargobicikli 275 centiméteres teljes hosszából 85 centi a rakfelület; ide akár 300 literes szállítóládát vagy két gyerek szállítására alkalmas beülőt lehet rögzíteni. A hasznos teherbírás a specifikáció szerint 100 kilogramm. A bringa nyergében 155 és 195 centis testmagasság között bárki jól érezheti magát a gyártó közlése szerint. Az első keréken 80 mm-es rugóutat engedő teleszkópok mozogják ki az útegyenetlenségeket.

A hosszú teherbringa első kerekét a Douze saját fejlesztésű, kettős huzalozású rendszerével kormányozhatja a bringa vezetője. A hátsó tengelyre 10 fokozatú Shimano Deore váltó került, a fékeket a Tektrótól vásárolja a Douze.

A Toyota-Douze villany-cargo-bringa áráról egyelőre nincs információnk, de a hasonló felépítésű, hasonló igényességgel készülő teherkerékpárok jellemzően 4-5 ezer euróba, 1,6-2 millió forintba szoktak kerülni a fontosabb európai piacokon.

Hasonló teherbringákat és elektromos bicikliket gyártó üzemet nézni nem kell ám Franciaországba menni, elég csak Esztergomig elugrani:

Így készülnek a biciklik, e-bike-ok és fatbike-ok az esztergomi Neuzer-üzemben

Már szinte minden nyugati piacra készülő esztergomi bicikli elektromos bicikli, az új sláger pedig a vaskos kerekű fatbike.

 

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.