Az autógyártók szerint a jövő az önvezető és elektromos hajtású modelleké, és a MINI most megmutatta, hogyan képzeli mindezt a saját stílusában.

Ha van olyan autótípus, amit a legkevésbé néztünk volna ki a MINI-ből, az biztosan az egyterű. A brit márka a megújulása óta gyártott már stílusos kombit (Clubman), kétüléses roadstert, plug-in hibrid szabadidő-autót (Countryman), és már elektromos autója is van, most pedig megmutatják, milyen lenne a MINI egyterűje a jövőben.

A márka arculata ezen a buborékformán is működik, a kerek fényszórókkal és a hűtőmaszkot mintázó arcával MINI-nek ismerhető fel az autó.

Persze, mivel elektromos autóról van szó, a hűtőmaszk csak szimbolikus, és a fényszórók is teljesen elrejthetők. A jövő autójára már nem kell matricákat ragasztani, a C-oszlop fényképeket vetít a meglátogatott úti célokról.

Az eredeti ősmodell óta a minél jobb helykihasználásról szól a MINI, és a Vision Urbanaut is a lehető legtöbbet hozza ki a rendelkezésre álló térből.

A 4,46 méter hosszú egyterű karosszériája nagyobb, mint a legtöbb MINI-é, de a sarkokba tolt kerekekkel és a szokatlan magasságával azért elég tágas tud lenni, főleg akkor, ha önvezető módban elcsomagolhatjuk a műszerfalat is.

Az egyetlen tolóajtó mögött feltáruló utastérben az a legjobb, hogy kényelmes nappalivá is alakítható

kanapéval, fotellel és egy kis asztallal. Megállás után még tovább fokozható az otthonos hangulat a balkonokhoz hasonlóan felnyitható szélvédővel. A MINI gombnyomásra teremt nyugtató vagy bulis hangulatot a hangokkal és fényekkel.

A tanulmányautó ebben a formában szinte biztos, hogy nem válik valóra, mégis van jelentősége. A Vision Urbanaut azt mutatja meg, hogy milyen kiváló térkihasználás érhető el az elektromos autókban, és a MINI-nek hamarosan lesz még egy elektromos autója, egy tágasabb crossover, ami újabb vevőknek teheti érdekessé a stílusos márkát.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Verstappen és a Red Bull-csapatfőnök is nekiment az F1-nek és az FIA-nak