A MINI kínálata már régóta nem csak kisautókból áll, a szabadidős Countryman családi autónak is beválik. Most megújult, és nemcsak stílusosabb lett, de a felszereltsége is bővült.
2010-ben jelent meg a Countryman, a MINI szabadidő-autója, és hét évvel később követte a második generáció, ami minden méretében nőtt, és ezzel teljesen megfelelő lehet akár családi autónak is. A MINI aztán 2018-ban hozzáfogott a kínálat megújításához, elsőként a háromajtós, majd tavaly a Clubman frissült fel, most pedig itt a Countryman ráncfelvarrott kiadása.
A kisebb MINI-ket követve a Countryman is új fényszórókat kapott, amelyek már alapáron LED-esek,
felárért okos mátrixfényszóró is elérhető. Szintén széria a LED-es ködfényszóró, új a hűtőmaszk és a lökhárító, hátulra pedig britzászló-mintás lámpák kerültek. A teljesen személyre szabható MINI kínálatában új színeket és új felniket is találhatsz.
A belső térben jobb minőségű anyagokat ígérnek, de ennél is lényegesebb, hogy széria a bőrborítású sportkormány,
a volán mögé az 5 colos színes képernyős műszeregység került, amit az elektromos Cooper SE-ben láttunk először.
A középső érintőképernyő 8,8 colos, és a beépített SIM kártyával mindig online, még az Amazon Alexát is telepíteni lehet rá.
A benzines kínálatot a 136 lóerős Cooper és a 178 lóerős Cooper S alkotja, dízelből a 150 lóerős Cooper D-t és a 190 lóerős Cooper SD-t választhatod, és
mivel szabadidő-autóról van szó, mind a négy motorhoz választhatod az ALL4 összkerékhajtást,
széria nyolcfokozatú automata váltóval, míg a fronthajtású benzinesekhez a hétfokozatú duplakuplungos váltó opció.
A Countryman érdekessége a Cooper SE, a konnektorról tölthető hibrid,
amiben egy 1,5 literes, 136 lóerős háromhengeres motor hajtja az első, és egy 88 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket. A 224 lóerős hibrid 6,8 másodperc alatt gyorsul százra, az akkumulátora 9,6 kilowattórás, aminek egy feltöltésével mostantól többet, már 61 kilométert lehet elektromosan autózni.