A teljesen magyar fejlesztésű Kenguru szerepelt már a New York Times-ban, sőt, nemrég még az amerikai elnök is elismeréssel beszélt róla, itthon viszont alig ismerik néhányan.

Nem véletlenül, hiszen a kerekesszékeseknek készült villanyautót egy ideje már nem Magyarországon, hanem a texasi Austinban fejlesztik. A sztori a szokásos: itthon nem álltak rendelkezésre a szükséges anyagi források, így az autó ötletgazdája, Kissároslaki István egy amerikai ügyvéd segítségével átköltöztette a projektet a tengerentúlra.

A két méter széles és másfél méter hosszú kisautót elektromos motor hajtja, amivel maximum 40 km/h sebességgel nagyjából száz kilométert tud megtenni – a Nissan Leaftől ezzel némileg elmarad, de nem is konkurenciának készült. A szinte teljesen üres autóba hátulról lehet begurulni a kerekesszékkel, ami jelentősen megkönnyíti a mozgáskorlátozottak ki- és beszállását.

Az időközben elhunyt Varga Zoltán által tervezett dizájnt 2002-ben Ipari Formatervezési Díjjal is jutalmazták, de az autó számára talán ennél is nagyobb elismerés, hogy a kocsiról két éve a New York Times-ban jelent meg cikk, sőt, nemrég maga az Egyesült Államok elnöke, Barack Obama is elismeréssel beszélt a Kengururól.

Miután az elmúlt években sikerült jó néhány támogatót a projekt mellé állítani, múlt hónapban végre megkezdődhetett az autó gyártása, amely jelenleg 25 ezer dollárért (nagyjából 5,7 millió forintért) rendelhető elő, az első példányokat pedig várhatóan egy–másfél év múlva szállítják le a tulajdonosoknak.

(Forrás: 444.hu)

És ezt olvastad már?
Fantasztikus pályagépet építettek egy klasszikus Fiat Pandából