Egy Budapest méretű városban rájöttek, hogy logikus lenne emissziómentesre cserélni azokat a kocsikat, amik egész nap a városon belül jönnek-mennek.

A folyamatosan nagy népsűrűségű területen közlekedő, csaknem egész nap járó motorú járművek emissziómentességének előírása már csak a józan ész szerint is nagyjából az első logikus lépés, amit a politikának meg kellene lépnie az elektromos mobilitási tranzíció folyamatában. Hamburgban ezt most meg is lépték. Rövid felkészülési idő után 2025-től a város területén nem közlekedhetnek többé belsőégésű motoros taxik.

A döntés nem a semmiből született. Hamburgban 2021-ben elindult a „Future Taxi” projekt, melynek keretében 350 zéró emissziós taxi, többségében elektromos autók, illetve 25 hidrogéncellás jármű állt szolgálatba a városban. Ez ugyan még mindig csak a teljes helyi taxiflotta 12 százaléka, de a tapasztalatok – úgy tűnik – kedvezőek voltak, és immár semmilyen érv nem indokolja, hogy rövid időn belül a ma már széles választékban elérhető, gazdaságilag is racionálisan üzemeltethető autókra cseréljék a taxivállalkozók a teljes hamburgi járműállományt.

Hamburg jogállása szerint több, mint város: a szövetségi államok egyike is. Így a helyi közlekedési minisztérium döntése egyben azt is jelenti, hogy a Német Szövetségi Köztársaság első tagállama jelentette be: a belsőégésű motoros taxizásnak náluk hamarosan vége lesz.

Nem csak Hamburgban szaporodnak ám a hidrogénautók:

Északon szép lassan terjednek a hidrogéntaxik és -teherautók

Gyorsan tölthető, nagy a hatótávja, és nem kell útdíjat fizetnie, mi az?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés