Biztos ismersz néhány híres autótervezőt, és biztos, hogy Frank Stephenson nincs közöttük. Pedig néhány legendás formát neki köszönhetünk. Mutatjuk, miket.

Ez a szimpatikus úr, Frank Stephenson tervezett már néhány olyan autót, amiről biztos álmodoztál már, de nem gondoltad volna, hogy az ő munkája. Casablancában született norvég és spanyol szülőktől, az apjának autókereskedése is volt, Frank pedig motorversenyzett, majd Kaliforniában tanult autós formatervezést.

A Fordnál kezdett Kölnben, és már az első munkája legendás lett: ő jegyezte az Escort RS Cosworth gigantikus hátsó szárnyát.

A BMW-hez került, ahol tizenegy évet töltött el, és legismertebb munkája az újjászülető MINI első generációja. Ha már ott volt, akkor a szintén óriási sikerré vált BMW X5-öst is megtervezte.

2002-ben már a Ferrarinál találjuk, munkái között pedig a Ferrari F430 és a Maserati szuperautója, az MC12 említhető.

A Fiatnál ennél nagyobb falatot bíztak rá: az olasz márkát kellett gatyába ráznia, és nem mondhatjuk, hogy a Grande Punto és a Bravo formája ne sikerült volna jól. De az új 500-as készítése körül is bábáskodott.

Frank Stephenson jelenleg a McLarennél dolgozik, a versenycsapatból sportkocsi-gyártóvá lett márka összes jelenlegi típusa a keze nyomát viseli, így az MP4-12C és a P1 is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

Hoztunk egy újabb haladó szintű kvízt az autórajongóknak

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés