A kilencvenes években az M3-at leszámítva a 328i képviselte a 3-as sorozat csúcsát a BMW-nél, ebből egy finoman tuningolt példányt most egy modern sportkompakttal vetettek össze. Érdekes eredmény született.

A carwow csapatától megszokhattuk már a furcsa összehasonlításokat, és ezúttal is egy ilyenre kerítettek sort.

Jogos a kérdés, hogy mégis mit keres egymás mellett egy használt BMW 328i és egy új Hyundai i30 N, amikor szinte semmiben sem hasonlítanak?

A kérdésre Mat Watson a videó elején rögtön megadja a választ: ha egyszer ott volt náluk a két autó a kifutópályán, miért ne mérjék össze?

A BMW az operatőré, ezt az E36-os sorozatba tartozó 328i Coupét a kilencvenes évek második felében gyártották.

2,8 literes, soros hathengeres benzinmotorja turbó nélkül gyárilag 193 lóerőre és 280 Nm nyomatékra képes,

amivel 7,3 másodperc alatt gyorsul százra és 236 km/óra a végsebessége. Ezt a példányt azonban egy kicsit tuningolták, a fékpadi mérés szerint 225 lóerősre.

Az i30 N ezzel szemben egy kategóriával kisebb, és vadonatúj, a Hyundai sportkompaktja az erősebb, Performance változatában állt rajthoz. A kétliteres, négyhengeres, turbós motorja 275 lóerőt és 343 Nm-t teljesít, amivel 6,1 másodperc alatt van százon, és megfutja a 250 km/órát.

Lássuk, mire megy egymással a két autó a kifutópályán:

Ez is érdekelhet:

Mutatunk néhány dolgot, amit talán nem tudtál az E34-es BMW M5-ről

Nézd végig a kilencvenes évek eleji M5 érdekességeit.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
53% Igen, de menedzselhető.
37% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés