Fordult a kocka.
Az FIA szigorít a motorszabályokon – és most figyelj – a Ferrari javaslatára, pontosabban észrevételeire reagálva.
Ez pedig azért irónikus egy nagyon kicsit, mert pont az olasz istálló volt az, aki tavaly nemcsak megpróbált trükközni a motorral, de konkrétan trükközött is (csak bizonyítani nem tudták, ezért az FIA rejtélyes egyezséget kötött a Ferrarival), ami persze ki is derült – óriási botrány is lett belőle.
A szövetség két új technikai direktívát is kiadott:
- kötelezővé tesznek egy új szenzort, ami az energiavisszanyerő-rendszer energiaelosztását monitorozza majd, vagyis arról ad visszajelzést, hogy az autók a megengedett elektromos teljesítménnyel versenyeznek-e – ezt elsőként a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull kapja meg, majd a többi csapat is.
- szigorítják a 100 kilométerenkénti maximum 0,3 literes olajégetés ellenőrzési módjait – többek között az FIA bármikor méréseket végezhet.
Még úgy is kissé irónikusan hat ez az egész, hogy abban a bizonyos titkos megállapodásban benne van, hogy a Ferrarinak segítenie kell az FIA-t a motorokra vonatkozó kutatásokban – az a sanda gyanúnk, hogy a maranellóiak közreműködésével éppen azokat a kiskapukat zárhatták le, amiket az olaszok is kihasználhattak 2019-ben.
(Forrás: The Race, Motorsport, M4 Sport, fotó: Scuderia Ferrari)