Mára a legelismertebb szuperautók közé tartozik a Koenigsegg, pedig fiatal gyártóról van szó, ami az ezredfordulón mutatta be első prototípusát. Nézd meg, hogyan nézett ki a 2000-es párizsi autószalonon leleplezett CC!

1994-ben határozta el az akkor még csak 22 éves Christian von Koenigsegg, hogy valóra váltja álmait, és saját szuperautót épít. Méghozzá olyat, ami a Ferrari F40 és a McLaren F1 nyomdokába léphet, például azzal, hogy a világ legerősebb és leggyorsabb sportkocsija lesz, ami egyszerű és lényegre törő kialakításával is a legendás ősöket idézi.

Két évvel később már készen volt az első prototípus, ami akkor persze még messze volt a sorozatgyártástól, és a formája sem alakult ki. De 2000-ben már egy olyan koncepciót vittek el a párizsi autószalonra, a márka első premierjére, ami magán hordozta azokat a jellegzetességeket, amiket azóta is visel a márka.

A különleges felfelé nyíló ajtók és a kivehető tető már a CC első prototípusán is megvolt, bár a 4,6 literes V8-as motor még nem az volt, amivel később gyártásba került.

A Párizsban leleplezett koncepció hiába aratott nagy sikert, mára csak a képeken létezik. A reflektorfényből ismét a tesztpályára került, ebből építették a CC8S gyártás előtti prototípusát, majd nemes szerep hárult rá, a törésteszten kellett bizonyítania, hogy a Koenigsegg készen áll a gyártásra. A végleges autóval ezt követően 2002-ben készültek el.

Nézd meg a legutolsó Agerákat is:

A sötét oldalról jöttek az utolsó Koenigsegg Agerák

Thor és Väder lett a neve a két utolsó példánynak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés