A 3-as sorozatból hagyományosan készít kombit is a BMW, és az új generáció leleplezése után nem sokkal itt a középkategóriás modell Touring kivitele. Az újdonság még sportosabb és még praktikusabb lett az elődjénél.

1987-ben mutattak be először kombit a 3-as sorozatból, és a Touring nemcsak hagyományt, de kategóriát is teremtett. A népszerűségét igazolja, hogy az eltelt évtizedek alatt több mint 1,7 milliót adtak el belőle, és a Touring egyre keresettebb, ugyanis ebből a számból félmilliót csak az előző generáció tett ki. A most bemutatott újdonság még ennél is sikeresebb lehet.

A limuzinhoz hasonlóan a 3-as Touring is nagyobb lett az elődjénél,

a hossza 8 centivel 4,71 méteresre, a tengelytávja 4 centivel 2,85 méteresre nőtt, két centivel szélesebb és eggyel magasabb is lett az elődjénél. 0,27-es légellenállási együtthatójával a karosszéria áramvonalasabb is a korábbinál, a dizájnját ezúttal is nagyon eltalálták.

Egy kombinál a legfontosabb adat mégis a csomagtér mérete, ez alapesetben 500 liter,

ami összességében ötliteres növekedést jelent, de a padló fölötti része már 32 literrel nagyobb lett, mint volt. A három részre osztott hátsó támlákat egy gombnyomásra ledöntve 1510 liter nyerhető, a rakodónyílás egyébként szélesebb lett, és a pereme is lejjebb került.

Az új 3-as Touring még praktikusabb lett, mint eddig valaha.

A típus hagyományainak megfelelően a hátsó szélvédő külön is nyitható, ha csak kisebb dolgokat pakolnál be.

A csomagtérajtó szériában elektromos mozgatású, a padlója alatt elfér a raktérfedő roló, és ötletesek a csúszásgátló sínek, amelyek az ötödik ajtó lecsukása után emelkednek ki, hogy a helyén tartsák a csomagokat.

Az utastere éppen olyan igényes, mint a limuziné, a műszerfalat a 12,3 colos színes képernyős műszeregység és a 10,25 colos érintőképernyő uralja, amit gesztusokkal és hangvezérléssel is lehet kezelni az iDrive forgókapcsolója mellett.

Az extrák közt háromzónás klímát, Harman Kardon hifit, állófűtést és vezeték nélküli mobiltöltést is találsz.

Az új 3-as kombit vezetni legalább olyan jó lesz, mint a szedánt.

A karosszériája 25 százalékkal merevebb és 10 kilogrammal könnyebb lett, a súlypontja alacsonyra került, és a súlyelosztása a tökéletes 50-50 százalék az első és hátsó kerekeken. A kombit a széria aktív lengéscsillapítás tartja mindig biztosan az úton, de sportfutómű és sport differenciálmű is elérhető hozzá.

A motorkínálat a limuzinéhoz hasonló, a benzines választék kétliteres, négyhengeres motorokkal indul, a 184 lóerős 320i-vel és a 258 lóerős 330i-vel,

a csúcs a 374 lóerős, háromliteres hathengeres a 340i xDrive-ban.

A dízelek sorát a 150 és 190 lóerős 318d és 320d, valamint a 265 lóerős 330d xDrive alkotja, az utóbbi itt is hathengeres, 2020-ban pedig plug-in hibrid is lesz belőle.

Konnektorról tölthető változatban is itt az új 3-as BMW

252 lóerővel és 60 kilométeres elektromos hatótávval jön a BMW 330e.

A kézi váltó már csak a két négyhengeres dízelhez jár, ezekhez opció, a többihez pedig széria a nyolcfokozatú automata, és a 3-as Touring is tele van vezetéssegítő rendszerekkel, amiket a limuzinból már ismerhetsz. A BMW legkeresettebb kombija a márka müncheni üzemében készül, és szeptember végéig kell már csak várnod rá.

Ez is érdekelhet:

Ennyit változott a BMW legnépszerűbb szériája negyven év alatt

Magasan indította a 3-as sorozat sikersztoriját a BMW a hetvenes években – hat generációval ezelőtt. Megjárattuk a legújabbat, és nosztalgiáztunk a legrégebbivel, de mindkettőt nagyon élveztük. Sőt, ha tetszik, akár ki is próbálhatod!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés