A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem tudja kivel pótolni a Ferrarihoz távozó kulcsemberét, egy hete maradt rá.
Az történt, hogy a Ferrari leigazolta az FIA-tól Laurent Mekiest, aki 6 hónap F1-mentes kényszerpihenő után, szeptember 20-án kezdheti meg ténykedését a maranellóiaknál.
Az FIA pedig gondban van, ugyanis a megüresedett versenyigazgató-helyettesi posztra nem nagyon találnak embert – bárkit nem lehet csak úgy kijelölni, mert elég komoly képzés előzi meg a dolgot.
Ez a tisztség pedig eléggé fontos, például a versenyigazgató-helyettes felügyeli a futamokon a rajtrácsot, a felvezető kört, a rajtot és az első köröket, és ő dönt a Safety Car pályára küldéséről és a piros zászlóról, vagyis versenyirányítási fealdatai vannak.
Kézenfekvő megoldás lenne, ha Mekies elődjét kérnék fel, ám Herbie Blash – aki 1996 és 2016 között látta el ezt a pozíciót – nem tudja vállalni, legalábbis a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat nem, ugyanis azzal egy időben rendezik a következő Superbike-fordulót, ahol kötelező jelenése lesz a Yamaha menedzsmentjének tagjaként. A későbbiekre viszont megoldást jelenthet.
A csapatok sem annyira boldogok a Ferrari húzásától:
(Fotó: Getty Images)