Már a harmadik típusát mutatja be a Hyundai luxusmárkája, a Genesis, ezúttal pedig egy elég népszerű kategóriára céloznak vele. A korábbi nagyobb limuzinok után egy középkategóriás szedánt hoztak ki, a G70 pedig a 3-as BMW érdekes alternatívája lehet.

Genesis néven korábban is kínált autót a Hyundai, de a brand időközben önálló luxusmárkává fejlődött, saját emblémával és kínálattal, nem titkoltan a Lexus és az Infiniti ellenfeleként, és persze a tradicionális német prémiummárkák babérjaira is törnének vele. Az 5-ös és 7-es BMW-méretű G80 és G90 után pedig itt egy kisebb modell, amivel nálunk is hódíthatnak majd, a G70.

A képeken nagyobbnak tűnik, pedig a G70 hossza 4,69 méter, és ezzel éppen akkora, mint a Kia Stinger. Nem véletlenül, hiszen a két típus ugyanarra az alapra épül, egymás testvérmodelljei. De amíg a Stinger egy minden ízében sportos, kupészerű szedán, addig a Genesis inkább elegáns, még akkor is, ha sokkal sportosabb, mint amit eddig a Hyundaitól láttunk.

A G70 pedig olyan erős, mint amilyennek kinéz, a hűtőrács mögött minden esetben legalább kétszáz lóerős motor dolgozik. A 2,2 literes turbódízel éppen ilyen erős, a kétliteres, turbós benzines pedig 254 lóerőre képes. A legjobb pedig a Stingerből ismerős 3,3 literes biturbó V6-os, ami 370 lóerőre képes, 4,7 másodperc alatt gyorsít százra és 270 km/óra a vége.

Koreában komolyan gondolják a sportos szedánt, hiszen a hátsókerék-hajtású Genesis csúcsmodellje rajtautomatát, nyomatékvektorozást és önzáró differenciált is kapott.

Belül minden megvan, amit egy prémiumautótól elvársz: steppelt bőrkárpit és 8 colos érintőképernyő, amin Apple CarPlay és Android Auto is működik. A ráfutásos balesetet elkerülő autonóm vészfékező és az autópályán működő félig önvezető rendszer sem hiányozhat. Még nem tudni, hogy mikor érkezik Európába, de komoly esélyekkel indulhat a kategóriájában.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában