2000-ben ezzel a típussal próbált megújulni a Volga, de csak alig néhány száz példány készült belőle. Az egyiket az utolsó csavarig felújították, krokodilbőrrel kárpitozták, és egy kisebb vagyonért árulják.

A Volga nevéről egészen biztosan az 1970-ben bemutatott, klasszikusan szögletes 24-es jut az eszedbe, aminek jó néhány példánya az itthoni utakat is koptatta. A gorkiji gyárban még a kilencvenes években is ennek a leszármazottjait, a 3102-est és a 3110-est gyártották, de az orosz márkánál ekkor már a jövőt tervezték, 2000-ben került volna sorozatgyártásba a 3111-es.

A Volga, amit mindnyájan ismerünk a magyar utakról is, a 24-es
1970-ben jelent meg, és kisebb-nagyobb módosításokkal a kilencvenes évekig készült
Az újabb formája ellenére az 1996-ban bemutatott 3110-es még mindig a régi technikát használta
A kilencvenes években ezzel a formával még el lehetett adni a Volgát az orosz piacon
A gorkiji autógyár nagy reménye volt a barokkos formájú 3111-es, de az ezredforduló után már nem kellett senkinek

Az új modellel a hatalmas lemaradását kívánta behozni a Volga,

a felszereltségében megjelent volna a blokkolásgátló, a szervokormány, a légkondicionáló és az automata sebességváltó. A retró formájú limuzinból évi 25 ezret terveztek gyártani, de a jelentős költségek és a gyenge kereslet miatt 2001-ben csak 342-vel készültek el, összesen sem lett négyszáznál sokkal több.

A 4,9 méter hosszú Volga egyik példányát néhány éve a Szmirnov dizájnstúdió tervei alapján építették át.

A klasszikus szovjet limuzinok stílusában felújított autót a Krokodilvadász névre keresztelték, a belső teret ugyanis teljes egészében krokodilbőrbe húzták, a szőnyegeket birkaszőrre cserélték, és a lakkozott fabetétek sem maradhattak el.

A kérdéses esztétikájú, de kétségkívül egyedi Volga egyik gyenge pontját, a fékrendszert modern Brembo szettel hozták fel, amihez nagyobb kerekek is járnak, a motorja azonban maradt a 2,5 literes, 136 lóerős négyhengeres, kézi váltóval.

Az orosz autótörténelem egyik fontos darabját négymillió rubelért kínálják, ami 16 millió forintnak felel meg,

ezért inkább gyűjtők jelentkezésére számítanak.

A Volga utolsó reménye volt a kifutott Chrysler Sebringből készült Siber, ami akár még jó is lehetett volna, a gyártása el is kezdődött, de a számításokat a gazdasági válság húzta keresztül

A Volgának később sem sikerült a megújulás, az ezredforduló utáni években még néhány prototípust bemutattak, de azok egyedi példányok maradtak. 2008-ra sikerült megállapodni a Chryslerrel a leköszönt Sebring licencére, az átszállított gyártósoron Volga Siber néven indult meg az amerikai autó gyártása, de a gazdasági válság miatt csak 9000 darabot készítettek a márka megszűnéséig.

Ez is érdekelhet:

Csak Brezsnyevnek lehetett meggypiros Csajkája

A főtitkári autó még ma is megvan, és egy vagyont kérnek érte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Négy nap alatt 10 ezer gyorshajtót fotóztak az új traffipaxok Budapesten

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés