A KTM nevéről a motorkerékpárok juthatnak eszedbe, pedig az osztrák márka autót is gyárt egy ideje, és most elkészültek az X-Bow zárt tetős pályagépének közútra vihető változatával.

Az Ariel Atom és a BAC Mono mellé a KTM is feliratkozott a versenyautókat idéző élménygépével, és az X-Bow-nak most megjelent a legújabb kiadása. A zárt pályára szánt GTX-nek elkészült a közúti forgalomban használható, rendszámos változata, ami a GT-XR nevet kapta, és csak egy egészen kicsivel szerényebb a GTX-nél.

Mint minden X-Bow-ban, a GT-XR-ben is az Audi karakteres hangú, 2,5 literes, turbós öthengeres motorja dohog

a vezető válla mögött. A teljesítményét ebben a modellben 501 lóerőre állították be, ami még mindig bőven elegendő, a szénszálas anyagból épült torpedó ugyanis csak 1130 kilogrammot nyom, 90-nel többet a GTX-nél.

A KTM nem árulta el, hogy a GT-XR mennyi idő alatt rajtol százra, de azt igen, hogy 280 km/óra a végsebessége.

A vezethetőségről a tökéletes súlyelosztás és a mechanikus önzáró differenciál gondoskodik, az alunyerges fék felárért kerámiatárcsás is lehet. A benzintank szokatlanul nagy, 96 literes, ezért ritkán kell tankolni.

A GT-XR a kategóriájához képest meglepően praktikus is, és nem csak azért, mert a többi X-Bow-hoz képest van teteje.

A csomagoknak 160 literes hely jut, a spártai utastérben a klímáról és a zenehallgatásról nem kell lemondani. A vásárláshoz azonban 284 900 euróval, azaz több mint 110 millió forintnak megfelelő összeggel kell készülni.

Ez is érdekelhet:

Modern technikával támad fel Moby Dick, a Porsche 935

A 911 GT2 RS-ből építi meg a legendás versenyautó emlékét a Porsche.

Walter Röhrl autója ihlette ezt a limitált szériás Audi TT RS-t

A quattro negyvenedik évfordulóját ünneplik vele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés