A Lada Niváról biztosan nem az ültetett futómű és a hatalmas felni jutna eszedbe, mégis ezeket szerelték erre a ’82-es példányra, amivel igencsak mutatós darab lett.

A hetvenes évek óta készül szinte változatlan formában a Lada Niva, amit sokan a világ egyik legjobb terepjárójának tartanak, mindenesetre az egyszerű felépítése és páratlan off-road képességei miatt méltán rajonganak az ikonikus típusért. Az utolsó, ami eszünkbe jutna, hogy leültessük, és nagy felnivel szereljük, ennek a példánynak mégis nagyon jól áll.

2011-ben indult a projekt egy ’82-es gyártású Nivával, amit finoman szólva sem gyári állapotban tartottak Kazahsztánban, látszott, hogy lesz vele munka.

A motorját az idők során valamikor egy ezerötös Zsiguliéra cserélték, ezért első körben egy újabb Nivából származó befecskendezéses 1,7 literes, 80 lóerős motort szereztek hozzá.

Mivel összkerékhajtásra nem lesz szükség, ezért a motor már nem hajtja az első kerekeket.

A sebességváltót is átdolgozták, több alkatrészt pedig, mint az első futóművet és a szervózott kormányművet az újabb Chevrolet Nivából vették át. A 18 colos kerekek miatt a karosszériát is alaposan ki kellett szélesíteni.

Nem olyan jók a belső térről készült képek, pedig ezen a Niván az utastér sem maradt gyári, egyenesen egy W124-es Mercedesből érkezett a műszerfal, barna bőrrel borították a BMW-ből származó üléseket és az ajtóbelsőket is. Nem tudni, mennyit költöttek a munkára, de az biztos, hogy az egyik legfeltűnőbb Niva született belőle.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Leclerc leiskolázta Verstappent és a teljes mezőnyt a Spanyol Nagydíj időmérőjén
Nem könnyű elkezdeni a futást, de most Nyári Dia is segít benne