A Formula–1-ből lehet ismerős a Laffite név, amit mostantól szupersportautók is viselhetnek. A miami nagydíj idején bemutatott három elektromos hajtású modell formáját a Giugiaro család stúdiója tervezte.
Jacques-Henri Laffite nem tartozik a legismertebb autóversenyzők közé, pedig a francia pilóta a hetvenes-nyolcvanas években tizenhárom szezont töltött a Formula–1-ben a Ligier és a Williams autóival, és ezalatt hat futamgyőzelmet szerzett. Laffite nevét most mégis ismertté tenné egy szupersportautókat gyártó cég.
Három éve az unokaöccse, Bruno által alapította az Automobili Laffite céget, és az első off-road autójuk után most három vadonatúj szupersportautó tervét mutatták be a miami nagydíj hétvégéjén. A sportkocsikban az a legérdekesebb, hogy a legendás Giorgetto Giugiaro és fia, Fabrizio új formatervező stúdiója, a GFG Style felel a dizájnjukért.
A három modell közül az Atrax a legkülönlegesebb, a hajdani Mega Track mintájára egy magas építésű crossover sportautó.
Az öt méter hosszú járművet két elektromotor hajtja összesen 1167 lóerővel és 2500 Nm-rel, a több mint kéttonnás Atrax ezzel 3,8 másodperc alatt gyorsul százra és 240 km/órával száguldhat.
Szupersportautóhoz illően a Laffite Atrax szénszálas anyagból készült vázszerkezetre épül, szárnyas ajtókkal, az akkumulátor egy feltöltésével pedig 440 kilométert képes megtenni.
Giugiaro kétféle változatot is tervezett belőle, egy országúti és egy off-road modellt,
ezekből összesen 26 példányt építenek 2024-től, egyenként másfélmillió dollárért.
A Laffite másik két modellje nem crossover, hanem valódi szupersportautó. A Barchetta neve mindent elmond a felépítéséről, 585 lóerővel 3,5 másodperc alatt rajtol százra, míg
az LM-1 a nevével és a formájával is a Le Mans-i versenyautókat idézi.
A hajtáslánca ennek is 1167 lóerős, állítólag két másodperc is elég neki a százas tempóhoz, és 350 km/óra a végsebessége.
Ez is érdekelhet: