Még erősebb V12-es motor és még kezesebb viselkedés: itt van minden, amit tudnod kell a Lamborghini Aventador felfrissített kiadásáról.
Az előzetes után elárulta, mire készült V12-es sportautójával a Lamborghini, és jól tippeltünk, tényleg az Aventador modellfrissítéséről van szó. Az újdonság Aventador S néven érkezik, ami jelzi, hogy minden téren többet kapunk, mint eddig.
Már a látványa is feltűnő, az Aventador S úgy néz ki, mintha nem is gyári, hanem tuningolt változat lenne. A három fokozatban állítható hátsó szárny és a versenyautókéra hasonlító új első légterelő jelentősen növeli a leszorító erőt.
Szükség is van rá, az Aventador S ugyanis erősebb is lett. A szívórendszer és a változó szelepvezérlés módosításával a 6,5 literes V12-es szívómotor 700-ról 740 lóerősre izmosodott, a legnagyobb nyomatéka 690 Nm, ami 5500-as fordulaton áll rendelkezésre.
De biztosan ennél tovább pörgetnéd a V12-est, hiszen úgy jön meg a hangja is, és jó hír, hogy a maximális fordulatszámot 8350-ről 8500-ra növelte a Lamborghini. A hétfokozatú robotizált váltóval szerelt Aventador S 2,9 másodperc alatt gyorsul százra és 350 km/óra a végsebessége.
A kezelhetősége pedig tovább javult. Az Aventador S továbbra is összkerékhajtású, a rendszer már a nyomaték 90 százalékát is képes a hátsó kerekekre juttatni. De az új modell a Lamborghini történetében először hátsókerék-kormányzást is kapott, amivel kis tempónál fordulékony, nagy sebességnél pedig stabilabb lesz az autó.
Az eddig választható három üzemmód, a Strada, a Sport és a Corsa mellé jött egy negyedik, az Ego, ahol kedved szerint állíthatod a paramétereket. Új a központi érintőképernyő is, ami már szériában képes az Apple CarPlay segítségével az iPhone funkcióinak kezelésére.
Biztos, hogy a genfi autószalon egyik sztárja lesz az új Aventador S. Az első vevők nem sokkal utána, 2017 tavaszán vehetik át a gépet, aminek ára 281 555 euróról, azaz 88 millió forintról indul.