Absztrakt vonalak és haditechnika – ilyen egy jubileumi tanulmányautó a Lamborghini szerint. Az olaszok végre olyan extravagáns kocsit építettek, amilyet az 50. évfordulóra építeni illik.
Marketinges alapszabály, hogy az eladható márkához szükség van valamilyen jellegzetes, eltéveszthetetlen stílusjegyre, a Gallardo–Aventador–Sesto Elemento soron végigtekintve pedig nyugodtan kijelenthetjük, hogy az olaszok a szögletes vonalakban találták meg a saját stílusjegyüket, ami kiemeli őket a szupersportautók egyre népesebb, arctalan táborából. Ebbe a vonalba illeszkedik tökéletesen az Egoista, amely absztrakt formájával mintha csak egy másik bolygóról került volna ide. Hát nem?
A kocsi neve duplán árulkodó, egyrészt, mert egyszemélyes autóról van szó, másrészt a többi jubileumi autóval (Sesto, Veneno, Aventador LP720–4 50th Anniversario) ellentétben ez nem eladó: egy darab készült belőle, amelyet egy zártkörű partin mutattak be a kiválasztottaknak.
Az autó formáját állítólag az Apache helikopter ihlette, bár minket inkább egy ufóra, vagy az F–117-es lopakodóra emlékeztet, de a galériába tettünk egy képet az amerikai hadsereg helikopteréről is, hogy eldönthessétek, hasonlít-e. A heli mellett ötletforrás volt a Lambó bikás címere is, a tervezők szerint ugyanis a kocsi oldalról egy öklelni készülő bika stilizált vonalaira emlékeztet.
A haditechnika hatása nem csak a dizájnnál érhető tetten, a pilótafülkében – ahová csak a kormány kivétele után lehet beülni – például a vadászgépekben elterjedt head-up display (HUD) kijelzőt találunk, ami fejmagasságban, a szélvédőn jeleníti meg a fontosabb információkat. A kocsi teljesítmény szempontjából sem okoz csalódást, erről egy 600 lóerős V10-es motor gondoskodik, persze nem is lenne kinek csalódást okoznia, hiszen a prototípusnak nem lesz tulajdonosa, örökre a Lamborghinié marad.