Minden idők egyik legbrutálisabb terepjárója az a Lamborghini, amit a Countach motorjával szereltek, és kevesen tudják, de az LM002-ből egy pár kombiformájú változatot is készítettek, ezt például a brunei szultán számára.

Bár a nyolcvanas évek szülötte, a Lamborghini terepjárójának története a hetvenes évek végén kezdődött, amikor az amerikai hadsereg számára építettek katonai járművet. Az 1977-es genfi autószalonon bemutatott Cheetah terepjárót üvegszálas karosszériával és 5,9 literes V8-assal szerelték, de a megrendelést végül az AM General kapta meg, így született a Humvee. Nem dobták ki a terveket az olaszok sem, inkább polgári modellt fejlesztettek belőle.

Hamarosan elvetették a farmotoros konstrukciót, és átépítették az egész autót, hogy a Countach 5,2 literes, 450 lóerős V12-ese elférjen az orrában, és akinek a 210 km/órás végsebessége sem volt elég, 7,2 literes, szintén V12-es csónakmotort is kérhetett bele. Miután Sylvester Stallone is szerzett magának egyet, az LM002 kiérdemelte a Rambo Lambo becenevet.

1993-ig összesen háromszáz példány készült belőle, és ezek közül egy olyan különleges darabot mutatunk, amilyenről talán még nem is hallottál.

A nyolcvanas évek derekán, amikor a brunei szultán átvette a sajátját, nem elégedett meg a szériamodellel, ezért az olasz Salvatore Diomante műhelyébe szállíttatta, hogy ott egy nagyobb kapacitású változatot építsenek belőle. Az LM002 ekkor kapta meg a magasított tetős, kombiszerű karosszériát, ami sokkal tágasabb volt hátul.

A szériamodell négy különálló ülése mögé még három pad került a csomagtérbe, amivel igazi buliautó vált belőle.
Legalább heten, de akár tízen is elfértek ebben a Rambo Lambóban, amiből hármat is gyártottak az olasz manufaktúrában, de csak erre az egyre adta áldását a Lamborghini.

Brunei szultánja nem sokat használta, utána Bernd Pischetsrieder, a BMW és a Volkswagen egykori vezérigazgatója vásárolta meg az autót. Későbbi története is érdekes, hiszen Svédországba került, ahol egy anyuka a gyerekeket fuvarozta vele iskolába.

Eredetileg fekete színű volt ez az LM002, később festették ezüstmetálra, és a karosszéria bővítésével ennél rondább már nem lehetett volna. Az átalakítás ugyanakkor ötszáz kilóval növelte a tömegét, így pár kilogramm híján három tonnát nyom ez a monstrum. Közel a negyvenhez már látszik rajta a kor, pedig még csak 10 ezer kilométert futott, ezért az eladója bízik benne, hogy ez az egyedi Lamborghini szép összegért talál majd gazdára.

Ez is érdekelhet:

A Lamborghini legnagyobb dobásai

Nézzük a Lamborghinik krémjét!

Igazi különlegesség a brunei szultán vászontetős Ferrari 512 TR-je

Megrendelte, de sosem használta az egyedi Ferrarit.

25 év után tér vissza a Lamborghini terepjárója

Jön az Urus, addig is csodás képekkel és történetével idézzük fel a Rambo Lambót.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés