Minden idők egyik legbrutálisabb terepjárója az a Lamborghini, amit a Countach motorjával szereltek, és kevesen tudják, de az LM002-ből egy pár kombiformájú változatot is készítettek, ezt például a brunei szultán számára.

Bár a nyolcvanas évek szülötte, a Lamborghini terepjárójának története a hetvenes évek végén kezdődött, amikor az amerikai hadsereg számára építettek katonai járművet. Az 1977-es genfi autószalonon bemutatott Cheetah terepjárót üvegszálas karosszériával és 5,9 literes V8-assal szerelték, de a megrendelést végül az AM General kapta meg, így született a Humvee. Nem dobták ki a terveket az olaszok sem, inkább polgári modellt fejlesztettek belőle.

Hamarosan elvetették a farmotoros konstrukciót, és átépítették az egész autót, hogy a Countach 5,2 literes, 450 lóerős V12-ese elférjen az orrában, és akinek a 210 km/órás végsebessége sem volt elég, 7,2 literes, szintén V12-es csónakmotort is kérhetett bele. Miután Sylvester Stallone is szerzett magának egyet, az LM002 kiérdemelte a Rambo Lambo becenevet.

1993-ig összesen háromszáz példány készült belőle, és ezek közül egy olyan különleges darabot mutatunk, amilyenről talán még nem is hallottál.

A nyolcvanas évek derekán, amikor a brunei szultán átvette a sajátját, nem elégedett meg a szériamodellel, ezért az olasz Salvatore Diomante műhelyébe szállíttatta, hogy ott egy nagyobb kapacitású változatot építsenek belőle. Az LM002 ekkor kapta meg a magasított tetős, kombiszerű karosszériát, ami sokkal tágasabb volt hátul.

A szériamodell négy különálló ülése mögé még három pad került a csomagtérbe, amivel igazi buliautó vált belőle.
Legalább heten, de akár tízen is elfértek ebben a Rambo Lambóban, amiből hármat is gyártottak az olasz manufaktúrában, de csak erre az egyre adta áldását a Lamborghini.

Brunei szultánja nem sokat használta, utána Bernd Pischetsrieder, a BMW és a Volkswagen egykori vezérigazgatója vásárolta meg az autót. Későbbi története is érdekes, hiszen Svédországba került, ahol egy anyuka a gyerekeket fuvarozta vele iskolába.

Eredetileg fekete színű volt ez az LM002, később festették ezüstmetálra, és a karosszéria bővítésével ennél rondább már nem lehetett volna. Az átalakítás ugyanakkor ötszáz kilóval növelte a tömegét, így pár kilogramm híján három tonnát nyom ez a monstrum. Közel a negyvenhez már látszik rajta a kor, pedig még csak 10 ezer kilométert futott, ezért az eladója bízik benne, hogy ez az egyedi Lamborghini szép összegért talál majd gazdára.

Ez is érdekelhet:

A Lamborghini legnagyobb dobásai

Nézzük a Lamborghinik krémjét!

Igazi különlegesség a brunei szultán vászontetős Ferrari 512 TR-je

Megrendelte, de sosem használta az egyedi Ferrarit.

25 év után tér vissza a Lamborghini terepjárója

Jön az Urus, addig is csodás képekkel és történetével idézzük fel a Rambo Lambót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés