Sosem készült szériában a Ferrari Testarossa nyitható vászontetős változata, viszont az olyan igazán kiváltságosoknak, mint a brunei szultán, maga a Pininfarina készítette el az 512 TR Spidert.
Évtizedek után is ütős a Ferrari Testarossa formaterve, melynek elemei meghatározóak lettek a nyolcvanas években és a kilencvenes évekre átnyúló tuning világában. Nem ez a legjobb a Ferrari tizenkét hengeres túrakupéi közül, viszont tagadhatatlanul az egyik legnagyobb karakter. Sokaknak azonban hiányzott a nyitható vászontetős verzió, ezért ezeket az autókat jellemzően utólag készítették el kisebb műhelyek. Nem így a brunei szultán 1993-as autóját, melyet a Pininfarina gyártott.
Hivatalosan kizárólag Gianni Agnellinek készített Testarossa Spidert a Ferrari, de nem véletlenül van még számtalan ilyen autó.
Sosem nézte jó szemmel a Ferrari, ha kisebb műhelyek nyúlnak hozzá az autóikhoz, de a Testarossa népszerű alap volt az átalakításokhoz. Készült belőle targa kivitel és több nyitható vászontetős Testarossa Spider is született. A brunei királyi család gyűjteményéből sem hiányozhatott ez a különlegesség, ezért a Pininfarina a frissített változatból, az 512 TR-ből is elkészítette nekik a Spidert.
Ezekhez a projektekhez szükség volt egy megfelelő kommunikációs csatornára, melyet Alfred Tan, a szingapúri Hong Seh Motors tulajdonosa biztosított a királyi családnak. A nyolcvanas és kilencvenes években Alfred Tan bonyolította le ezeket a különleges megrendeléseket, ezek közül is a közvetlenül a Pininfarinától rendelt 512 TR Spider volt az utolsó. Ezek után a brunei szultán közvetlenül a Ferrarival egyeztetve szerezte be az autókat.
Nem olyan egyszerű ez, hogy csak levágják az autó tetejét, a Pininfarina komolyan dolgozott az 512-esen.
Mivel a karosszéria merevsége megkívánta, ezért a nyitható vászontetőt plusz merevítésekkel kompenzálták, a gépháztetőt pedig úgy tervezték át, hogy illeszkedjen az autó formai elemeihez, illetve a csukott tetőhöz. Miután a karosszéria átalakítása befejeződött, visszaküldték a Ferrarihoz maranellói gyárába, ahol belekerültek a mechanikai elemek és az utastér.
Érdekesség, hogy ez az autó sosem került a brunei szultán híres garázsába, mindig a kereskedőnél pihent, mostanra is csak 575 kilométer van az órájában. A 420 lóerős 512 TR jobbkormányos, kék fényezése pedig tökéletesen harmonizál a kék vászontetővel és a kék Connolly bőrkárpittal. Ezekből már könnyű kitalálni, hogy az egyedi Ferrari 512 TR Spider olyan gyűjtői ritkaság, melyért bizonyára dollár milliókat csengetnek majd ki.
Ez is érdekelhet: