Az autótörténelem egyik legvágyottabb típusa a Lamborghini Miura, amiből készült néhány különkiadás is. Az egyik ilyen az SVR, amiből eredeti méretében csak ezt az egyet építették, és amit most hoztak ismét újszerű állapotba.

1966 és 1972 között összesen 763 példányban készült a Lamborghini Miura, ami a 3,9 literes, legalább 350 lóerős V12-esének teljesítményével a maga korában szuperautónak számított, ikonikus formájával pedig azóta is a legendák közé soroljuk. A pályafutása során több változata is készült, de ilyen, mint a képeken, csak ez az egy van.

Eredetileg egy 370 lóerős Miura S volt, zöld színben, amit a torinói autószalonon állítottak ki, majd 1968. november 30-án adták át tulajdonosának, szintén Torinóban. A következő években nem hagyta el a Miura az országot, de nyolcszor cserélt gazdát, mire 1974-ben a német Heinz Straberhez került, aki visszavitte a Lamborghinihez, hogy egyedi modellt építsenek belőle.

18 hónap alatt készült el a Miura SVR, amihez egy korábbi prototípus, a versenyautósra épített Miura Jota adta az inspirációt. Az eredeti alumínium karosszériás, műanyag ablakos, jóval több, mint 400 lóerős Jota az eladása után nem sokkal Brescia környékén összetört és leégett, de a stílusa tovább élt a Lamborghini által épített példányban.

1976-ban, mire elkészült, Japánba vitték, ahol rövid időn belül legendává vált a Miura SVR, ami képregényhőst ihletett, és a Kyosho 1:18 arányú modellautója is nagy siker lett belőle. Az eredeti példány nemrég került a Lamborghini Polo Storico műhelyébe, ahol újabb 19 hónap alatt újították fel, és nemrég mutatták meg, micsoda munkát végeztek.

A legvadabb Miura teljesen visszanyerte korabeli formáját, az eredeti tervektől csak a belső térben tértek el, ahol kagylóüléseket, négypontos biztonsági öveket és kiszerelhető bukócsövet építettek be, az új tulajdonosa ugyanis időnként versenypályán is szeretné megfuttatni az egyetlen példányban létező Lamborghinijét.

Olvasd el ezt is:

Traktorból luxusautó - A Lamborghini születésének legendája - Roadster

Földöntúli erő, arcszaggató sebesség, és luxus. Ma ezt jelenti a Lamborghini márkanév, szerte a világon, de nem is olyan rég, cirka 55 évvel ezelőtt még egészen máshogy festett az olasz gyár, és egy különös eset vezetett odáig, hogy ma szájtátva nézhetjük, ahogy egy "Lambo" feltépi az aszfaltot.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés