A nyolcvanas évek derekán a rali-világbajnokság legendás B-csoportjához készült el a középmotoros Lancia Delta S4, és ennek a fantasztikus modern megfelelőjét alkotta meg egy lelkes dizájner.
A nyolcvanas évek közepére készült el a Delta legbrutálisabb változatával a Lancia. Annak érdekében, hogy versenyképes maradjon olyan ellenfelekkel szemben, mint az Audi quattro és a Peugeot 205 T16, összkerékhajtású versenyautóra volt szükség. A hátsókerék-hajtású 037 utódjaként született meg 1985-ben a Lancia és Abarth által fejlesztett Delta S4.
Az engedélyeztetéséhez összesen 200 példányt gyártottak az utcai változatból, ami 250 lóerőre volt képes, míg
a versenyautó eleinte 480 lóerős volt, de az 1986-os szezonra már 650 lóerőt adott le.
A két szezon alatt 12 futamon indult olyan pilótákkal, mint Henri Toivonen, Markku Alén és Miki Biasion, akik bár bajnoki címet nem, de 5 futamgyőzelmet szereztek vele.
A Lancia a B-csoport utáni korszakban a Delta HF változatával aratott sikereket, és most egy rajongó dizájner, a belorusz Dmitrij Mazurkevics képzelte el, hogy milyen lenne a Delta S4 modern változata. A Monza vörösben pompázó versenygép egyszerűen fantasztikusan néz ki,
a Delta Integrale stílusában készült izmos karosszériájával azonnal megolvasztja a szívedet.
A dizájner ezúttal nemcsak a formáját dolgozta ki a Lancia raliautójának, hanem a technikáját is.
A csővázas szerkezetre kevlárból készült levehető karosszériaelemek kerültek, az autóhoz az eredeti 1,8 literes Abarth-motort szánta, ami két turbótöltővel és egy mechanikus kompresszorral manapság akár 1000 lóerős teljesítményre is képes lehetne 10 ezres fordulatszámon.
A 19 colos kerekekre Pirelli P Zero Trophy abroncsok kerülnének, a lassításról hatdugattyús Brembo fékek gondoskodhatnak, és mivel a Delta S4 modern változatáról van szó, elektronika állítaná a lengéscsillapítást és a kormányzást.
A munka elképesztően alapos lett, nézd csak meg ezt a videót az autóról, és le fog esni az állad:
(Képek: Lancia, Dmitrij Mazurkevics)