A legendás versenyautók között egészen biztosan van helye a Lancia Fulviának is, hiszen az olasz márka ezzel a típussal tért vissza az autósportba, ahol utána évtizedeken keresztül ragyogott a csillaga. Mutatunk egy kifogástalan állapotban lévő példányt.
1955-ben vonult ki a Formula–1-ből a Lancia, és a motorsportba csak egy évtizeddel később, 1965-ben tért vissza. Az eszköze ehhez az éppen akkor bemutatott Fulvia Coupé volt, annak is a ralira felkészített változata, ami a következő években legendává vált. A limuzinnál 15 centiméterrel rövidebb tengelytávú, lépcsőshátú kupé a nagy fényszórói után a Fanalone becenevet kapta.
A szériaváltozat 1216 köbcentis négyhengerese csak 80 lóerőre volt képes, de a képeken is látható Rallye 1.6 HF kivitel egy vadonatúj 1584 köbcentis motort kapott, 115 lóerővel. Lehet, hogy ez a szám ma már nem hangzik soknak, de 1969-ben, amikor bemutatták, bőven elegendő volt. A Fulvia ugyanis csak 850 kilogrammot nyomott, amivel verhetetlen tudott lenni a ralipályákon.
1973-ig nyolcszor nyerték meg a Fulviával az olasz bajnokságot, 1972-ben pedig a Monte-Carlo-ralit és a nemzetközi bajnoki címet is megszerezték vele – a világbajnokságot a gyártóknak csak a következő évtől írták ki. 1974-ig tartott a pályafutása a Lancia csapatánál, és utána egy ennél is nagyobb legenda, a Stratos követte, amivel egyéniben egy, csapatban három vb-címet nyertek.
A képeken látható, 1970-ben gyártott példány ugyanabban a piros színben pompázik, mint a gyári csapat autói, matt fekete gépháztetővel. Az állapota kifogástalan, és bár a koránál újabb kagylóülések kerültek bele, ezzel akármelyik veterán ralin rajthoz lehet ma állni. 66 700 eurót, azaz közel 21 millió forintot ért egy rajongónak az RM Sotheby’s párizsi aukcióján.