A legendás versenyautók között egészen biztosan van helye a Lancia Fulviának is, hiszen az olasz márka ezzel a típussal tért vissza az autósportba, ahol utána évtizedeken keresztül ragyogott a csillaga. Mutatunk egy kifogástalan állapotban lévő példányt.

1955-ben vonult ki a Formula–1-ből a Lancia, és a motorsportba csak egy évtizeddel később, 1965-ben tért vissza. Az eszköze ehhez az éppen akkor bemutatott Fulvia Coupé volt, annak is a ralira felkészített változata, ami a következő években legendává vált. A limuzinnál 15 centiméterrel rövidebb tengelytávú, lépcsőshátú kupé a nagy fényszórói után a Fanalone becenevet kapta.

A szériaváltozat 1216 köbcentis négyhengerese csak 80 lóerőre volt képes, de a képeken is látható Rallye 1.6 HF kivitel egy vadonatúj 1584 köbcentis motort kapott, 115 lóerővel. Lehet, hogy ez a szám ma már nem hangzik soknak, de 1969-ben, amikor bemutatták, bőven elegendő volt. A Fulvia ugyanis csak 850 kilogrammot nyomott, amivel verhetetlen tudott lenni a ralipályákon.

1973-ig nyolcszor nyerték meg a Fulviával az olasz bajnokságot, 1972-ben pedig a Monte-Carlo-ralit és a nemzetközi bajnoki címet is megszerezték vele – a világbajnokságot a gyártóknak csak a következő évtől írták ki. 1974-ig tartott a pályafutása a Lancia csapatánál, és utána egy ennél is nagyobb legenda, a Stratos követte, amivel egyéniben egy, csapatban három vb-címet nyertek.

A képeken látható, 1970-ben gyártott példány ugyanabban a piros színben pompázik, mint a gyári csapat autói, matt fekete gépháztetővel. Az állapota kifogástalan, és bár a koránál újabb kagylóülések kerültek bele, ezzel akármelyik veterán ralin rajthoz lehet ma állni. 66 700 eurót, azaz közel 21 millió forintot ért egy rajongónak az RM Sotheby’s párizsi aukcióján.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában