A Lancia feltámadása a küszöbön van, és a retró stílusú koncepcióiról ismert Obendorfer Dávid megálmodta az olasz márka jövőjét jelentő modellt: plug-in hibrid crossoverként térhetne vissza a Montecarlo.
Obendorfer Dávid világszerte ismertté vált azzal, hogy legendás modellek modern megfelelőit tervezte meg lenyűgöző alapossággal, a retró stílusú koncepciói közt olyan típusokat találunk, mint a BMW 2800 CS, a Fiat 127, a Renault R4 és a Volkswagen T1. A magyar formatervező a Lancia lehetséges jövőjét képzelte el a legújabb munkájával.
Most, hogy kiderült, a Lancia újabb esélyt kap a feltámadásra, és éveken belül vadonatúj modelleket mutat be, érdekes lehet megálmodni, hogy milyen is lesz az olasz márka új stílusa. Dávid ismét a múltba nyúlt vissza az ihletért, és
a Montecarlo Concept azt igazolja, hogy egy kétüléses, középmotoros sportkocsi dizájnja egészen más kategóriában is működhet.
A Montecarlo nálunk talán nem olyan ismert modellje a Lanciának, mint a Delta és a Stratos, pedig érdemes a figyelmedre.
Az eredetit Beta Montecarlo néven 1975 és 1981 között gyártották, a Pininfarina által tervezett kétüléses sportautó kupé és targa stílusú spider változatban készült, az utóbbit az Egyesült Államokban Scorpion néven forgalmazták.
Obendorfer Dávid úgy alkotta meg a Montecarlo modern változatát, hogy akár holnap gyártható lehetne.
A kétüléses sportautóból divatos crossover lett, ami ugyanakkor megőrizte az eredeti modell jellegzetes stíluselemét, a fekete maszkos, karakteres orr-részét, ami a hetvenes években nagyon modernnek számított, és ma is jól mutat egy crossoveren.
A Montecarlo Concept a Lancia tulajdonosa, a Stellantis csoport EMP2-es padlólemezére épül, ezért megkaphatja az Opel Grandlandből és a Peugeot 3008-ból is ismerős plug-in hibrid hajtásláncot. A 4,54 méter hosszú Montecarlo
stílusos alternatívája lehetne a modern szabadidő-autóknak, újra eladásokat hozva a jobb sorsra érdemes Lanciának.