A Lancia feltámadása a küszöbön van, és az új embléma után most egy tanulmányautóval azt is megmutatja az olasz márka, hogyan képzeli a jövőjét. Az elektromos koncepciót a Stratos és más ikonikus Lanciák ihlették.
Szebb napokat is látott már a Lancia, hiszen a patinás olasz márka egy ideje csak az Ypsilont árulja, és azt is csak az olasz piacon, de a Stellantis adott neki még egy esélyt, és az újjászületés már nincs is olyan messze. Nem olyan régen megmutatták a Lancia megújult emblémáját, és egy sokat sejtető dizájnszobrot, most pedig itt az első kézzel fogható tanulmányautó.
A koncepció neve Pu+Ra HPE, és azt mutatja meg, hogy mire számíthatunk a Lanciától a következő tíz évben.
Biztató, hogy nem akartak mindenáron crossovert csinálni, a tanulmányautó inkább egy sportkupé, amihez a márka ikonikus típusai álltak modellt. Például a Beta HPE a nevét adta kölcsön, a rövidítés jelentése ezúttal High Performance Electric lesz.
A legszembetűnőbb stíluselem a kerek hátsó lámpa, amivel egyértelműen a Stratost eleveníti fel a Lancia, és a LED-es lámpák érdekessége, hogy szinte teljesen külön állnak a karosszériától. A kétajtós ékforma karosszériába is bele lehet látni a Lancia legendás sportautóját, míg a látványos zöld fényezést a Flaminia egyik különleges színe ihlette.
Furcsa, de érdemes lesz megszokni a három fénycsíkból álló orrát, mert ehhez hasonlót kapnak majd a jövőbeli Lanciák,
ezzel a korábbi típusok pajzs alakú hűtőmaszkját idézik fel. Geometriai formák, kör és háromszög alkotja a belső teret is, ahol a központi képernyő mintha egy asztal lenne, és a kezelőszerveket is egy fura tálcára csoportosították.
Olasz márkáról van szó, ezért a dizájn mellett nagy hangsúlyt fektettek az anyagokra: a kárpitok gyapjúból készültek, de fából és márványból készült burkolatot is találni az utastérben. A Lancia a közeli jövőben átáll az elektromos autókra, és bár a Pu+Ra HPE paramétereit nem részletezték, azt elárulták, hogy 10 kilowattórás fogyasztás és 700 kilométeres hatótávolság elérése a cél.
A Lancia első új modellje az Ypsilon utódja lesz, ami 2024-ben jelenik meg, és tisztán elektromos hajtás mellett még kapható lesz hibrid motorral is. A 2026-ban bemutatkozó csúcsmodell és a két évvel később érkező új Delta azonban már csakis elektromos lesz – addig lesz időnk hozzászokni a gondolathoz, ahogyan a Lancia új stílusához is.
Ez is érdekelhet: