Más esetben már régen leváltották volna egy újabb modellel, de a Lancia még mindig gyártja az Ypsilon harmadik generációját, amit éppen tizenkét éve mutatott be, hiszen az olaszok így is veszik, mint a cukrot.
Mivel a Stellantis adott még egy esélyt a Lanciának, ezért idén új életet lehelnek a patinás olasz márkába. Az új logóját már bemutatták, hamarosan egy tanulmányautón ismerhetjük meg a Lancia új stílusát, 2024-ben pedig megjelenik az Ypsilon következő generációja. Nem is sejtetted, de az elődje még mindig gyártásban van, és meglepően jól fogy.
2014-ben szinte minden korábbi piacáról kivonult a Lancia, miután nem jött be, hogy a Chrysler modelljeit márkázzák át maguknak. Az Ypsilon harmadik generációja akkor még csak három éves volt, 2011-ben mutatták be a genfi autószalonon. Az alapját a szintén régóta gyártott Fiat 500-as adta, tulajdonképpen annak ötajtós, praktikusabb testvére.
A kivonulás után a hazájában tovább működött a Lancia, akkor ugyanis 60 ezret el tudtak adni az Ypsilonból,
ami a márka egyetlen típusa maradt. Meg is tartották a kínálatban, időközben megkapta az 500-asban bevezetett hibrid hajtást, és számtalan elegáns limitált széria mellett a Lancia minden évben igazított rajta valamit.
Az olaszok pedig csak vették, csak vették az Ypsilont, nem érdekelte őket az egyre öregedő technikája.
2022-ben csaknem 41 ezer darab fogyott belőle, amivel Olaszország második legnépszerűbb autójának számít
a Fiat Panda (105 ezer) után. Még a Fiat 500-nál is többet adtak el belőle, ami csak a harmadik helyet tudta megszerezni.
Az Ypsilon jövője biztos a megújuló Lancia kínálatában, az új generáció vélhetően azon a műszaki alapokon jön, mint a Stellantis többi kisautója, azokhoz hasonlóan elektromos autóként is. A Lancia ezt követően kétévente mutat majd be újabb modellt, 2026-ban jön egy nagyautó, valószínűleg Aurelia néven, és 2028-ig kell várnunk az új Deltára.
Ez is érdekelhet: