A képek alapján sejtheted, hogy ez nem egy veterán Maserati a sok közül. A lazacrózsaszínre fényezett Quattroporte nincs a legjobb állapotban, ezért nemcsak a színe miatt érdemes óvatosan alkudni rá.

Ha azt gondoltad, hogy nehéz eladni egy ritka színű használt autót, akkor mit szóljon ennek a Maseratinak a tulajdonosa? Ez az 1983-ban gyártott Quattroporte az élete kevésbé szerencsés korszakában kapta meg ezt a nem mindennapi fényezést, amiről még az eladója sem tudta eldönteni, hogy milyen színű. Az őszibarack vagy rózsaszín helyett végül a lazacszínre szavazott.

A jelenleg a hatodik generációjánál járó Quattroporte története egyébként is nagyon érdekes,

1963-ban ez volt a márka első modellje, amit kettőnél több ajtóval, és az első, amit V8-as motorral szereltek.

Az első szériát Pietro Frua tervezte, majd 1974-ben jött ki a második generáció, aminek a vonalait Marcello Gandini vetette papírra, de ez sem tudta megmenteni a kudarctól.

A hatvanas évek minden eleganciája benne van Pietro Frua Quattroportéjában
A Bertone üzemében 19 karosszériával készültek el, de ebből csak egy tucatot fejeztek be

A második széria idején ugyanis a Maserati éppen a Citroën birtokában volt, és a V6-ossal szerelt fronthajtású Quattroporte nem bizonyult jó ötletnek. Csak tizenkét példánya készült el, mielőtt Alejandro de Tomaso megvásárolta a márkát.

Az 1979-ben bemutatott harmadik szériát már Giorgetto Giugiaro stúdiója, az Italdesign tervezte.
Gyári színben van kiállása a harmadik szériás Quattroporténak

A Quattroporte ekkor tért vissza a V8-as motorhoz és a hátsókerék-hajtáshoz. Az ötvenes évek versenyautóinak receptje szerint épített erőforrás 290 lóerőre volt képes, és háromfokozatú automata váltóval szerelték.

A Maserati egyik utolsó kézzel összeszerelt modellje nagyobb siker lett, 1990-ig összesen 2100 példányt gyártottak belőle.
A képeken látható autó még nem ebben a megosztó árnyalatban hagyta el a modenai üzemet, csak később fényezték lazacszínűre,

az élénkvörös bőrbelső és a fabetétek azonban gyáriak. Nem kell sokat nézni a képeket, hogy kiderüljön: a Quattroporte nincs a legjobb állapotban, a lepattogott festék és a lekonyult tükrök is árulkodnak, hogy nem viselték gondját.

Az előző tulajdonosa 2012-ben csak kiállítási célból vette meg a Maseratit, meg sem próbálta beindítani.

Az órája ezért hiába csak 23 ezer mérföldet mutat, lesz vele munka bőven. Az ára is ennek felel meg: a Bonhams aukcióján 4500 font, azaz kétmillió forint alatt tart a licit, de a pénznél is több bátorság kell a megvásárlásához – nem csak a színe miatt.

Ez is érdekelhet:

Ferrari-motorral támad a Maserati Ghibli és Quattroporte Trofeo

A hibridnél érdekesebbet is tud a Maserati.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés