A Porsche nyert. De hogyan!

Megint a Porsche nyert, ahogyan tavaly is – legyinthetnénk, és bár tényszerűen igazunk lenne, az izgalmakból így semmit nem érzékeltetnénk.

A szombaton 15 órakor rajtoló versenyt szinte végig Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Nakadzsima Kazuki pilótahármas 5-ös rajtszámú Toyotája vezette. Szinte végig: az utolsó körben azonban a Toyota egyszerűen megállt a célegyenesben, és az a 2-es számú Porsche nyert, amelyik a verseny végére már nem is próbálta megelőzni a magabiztosan vezető Toyotát, csak a célba érésre hajtott.

Három kör hátránnyal így is Toyota, a 6-os számú lett a második, és előzetesen a japánok talán ki is egyeztek volna ezzel az eredménnyel, így viszont durva kudarcélmény.

A Porsche így tizennyolcadszor nyert. Az Audinak sem ez volt a legjobb éve, a harmadik-negyedik helyen hozták be az autóikat az LM P1 kategóriában.

Az eredmények:

LM P1:

1. #2 Porsche 919 Hybrid | Porsche Team | Romain Dumas, Marc Lieb, Neel Jani

2. #6 Toyota TS050 Hybrid | Toyota Gazoo Racing | Mike Conway, Kobajasi Kamui, Stéphane Sarrazin

3. #8 Audi R 18 Team Joest | Audi R 18 Team | Joest Lucas Di Grassi, Loïc Duval, Oliver Jarvis

LM P2:

1. #36 Alpine A460-Nissan | Signatech Alpine | Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre, Stéphane Richelmi

2. #26 Oreca 05-Nissan | G-Drive Racing | Roman Rusinov, Will Stevens, René Rast

3. #37 BR Engineering BR01-Nissan | SMP Racing | Vitalij Petrov, Viktor Shaitar, Kirill Ladygin

LM GTE Pro:

1. #68 Ford GT | Ford Chip Ganassi Team USA | Joey Hand, Dirk Müller, Sébastien Bourdais

2. #82 Ferrari 488 GTE | Risi Competizione | Giancarlo Fisichella, Toni Vilander, Matteo Malucelli

3. #69 Ford GT | Ford Chip Ganassi Team USA | Ryan Briscoe, Richard Westbrook, Scott Dixon

LM GTE Am

1. #62 Ferrari 458 Italia GT2 | Scuderia Corsa | Bill Sweedler, Townsend Bell, Jeff Segal

2. #83 Ferrari 458 Italia GT2 | AF Corse | François Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas

3. #88 Porsche 911 RSR | Abu Dhabi-Proton Racing | Khaled Al Qubaisi, Patrick Long, David Heinemeier Hansson

(Forrás: Europress/AFP)

És ezt olvastad már?
Igazán gyárthatta volna a Škoda a platós Yetit