A Jaguar után az Audi és a Mercedes is piacra küldi a saját elektromos crossoverét, de nem tétlenkednek Kínában sem, ahol egy újonnan alapított cég ígéretesnek tűnő, hatótáv-növelővel szerelt SUV-t mutatott be.
Már nincs egyedül a Tesla az elektromos hajtású luxusautók piacán, a Jaguar I-Pace után hamarosan az Audi e-tron és a Mercedes-Benz EQC is piacra kerül, és a világ más tájain is készülnek a Model X ellenfelével. Kínában az újonnan alapított CHJ Automotive szinte a semmiből állt elő egy egészen ígéretes elektromos SUV-vel, amit hatótáv-növelő benzinmotorral is elláttak.
A neve szerénytelenül Leading Ideal One, és a formáját sem kell rejtegetni, azt bármelyik neves gyártó felvállalhatná. Megvan rajta minden, amitől ma divatos lehet egy új modell, a méretes hűtőmaszktól a fénycsíkkal összekötött lámpákig. Egy kicsit a Range Rovert, egy kicsit a Volvót is bele lehet látni.
A méretei is tekintélyesek: 5 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,76 méter magas az autó, amivel az Audi Q7 kategóriatársa lehet.
A legérdekesebb a technikája, a hatótáv problémáját egy apró benzinmotorral küszöbölték ki.
Az első és a hátsó kerekeket is elektromotor mozgatja, a kombinált teljesítmény 326 lóerő, a nyomaték 530 Nm, amivel a méretes terepjáró 6,5 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsítani.
Az akkumulátora csak 40,5 kilowattórás, mint egy Nissan Leafnek, ami 180 kilométerre lenne elég, de nem csak a konnektorról lehet tölteni.
A fedélzeten van még egy aprócska, 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor, ami kizárólag energiatermelésre szolgál. A most leváltott európai mérési ciklus szerint ezzel a Leading Ideal One hatótávja 700 kilométer.
A belső tér nem túl futurisztikus, viszont a műszerfalat teljes széltében képernyők foglalják el.
A felső sorban két 12,3 colos és egy 16,2 colos kapott helyet, és alattuk van még egy 10,1 colos érintőképernyő a klímaberendezés kezelésére. Nem tudni, hogy Kínán kívül máshol is kapható lesz, mindenesetre az 55 ezer dollárosnak ígért ára érdekesen hangzik.